Kostnadsfri avbokning till den 21-06-25
SPARA 123 US$
Expedia.com120 US$
Orbitz.com120 US$
Prestigia.com237 US$

Vi hade högre förväntningar på hotellet, med tanke på det vi läst innan.

Det började med kontakt någon vecka före ankomst när jag hade frågor om hotellet och hamnade efter lång väntan till en bokningsavdelning som inte hade koll på hotellet alls. Jag ringde igen och kom efter återigen lång väntan till receptionen. Jag ville boka frukost, höra om rummen då vi är en stor familj och vanligtvis bor tillsammans men nu fått två rum och möjligheter för att bo nära. Ville också få information om poolen och hur det fungerade, eftersom det var en av anledningarna till att vi hade detta hotell.

Jag vet att det inte är något som hotellen lovar att få rum nära, men är det inte fullbokat så har det alltid gått att lösa. När man reser med rullstol är det också extra viktigt att få information om rummen för att känna sig trygg och kunna boka. Vi fick information om att frukost kunde vi boka på plats, och info om coronarutinerna i poolområdet.

Inför resan fick vi olika typer av erbjudanden och vi la själva till frukost ändå, samt minibarpaket. -Framgick inte av erbjudanden kostnad för barn/frukost-

Ringde receptionen samma dag vi skulle checka in för att försäkra oss om att få bada med barnen, men det gick inte att boka innan vi checkat in. Detta skapar stress, då alla som har barn vet att det kan vara väldigt viktigt.

Vid incheckningen är det många som arbetar men själva incheckningen tar ändå ca:30 min för oss och vi märker att fler och fler bokar bad och när vi äntligen kommer till den punkten i incheckningen finns det ingen badtid för oss. Till slut löste receptionisten det med att vi fick dela upp oss, och efter påtryckning från mig bokade han in hela familjen dagen därpå.

Receptionisten var ny och ingen skugga egentligen på honom, då han kämpade på så gott han kunde. Men att skriva in alla fem namn på bokningen borde kunna förberedas innan. Vem som ska bo i vilka rum spelar kanske mindre roll när det är en familj och vi inte ens sett rummet. Vi får ändå höra att vi fått rum så bredvid varandra så nära det går, och att om inte minibarpaketet fanns på rummet så kunde vi ringa för att få det. Känslan så här långt var inte så positiv, och det gör att det faller en skugga över resterande.

När vi kom upp till rummen, låg de inte bredvid varandra men de låg nära. Minibaren var fylld i ena rummet men ingen vipkänsla då det inte står någon info eller står synligt.

I övrigt ok, men inget mottagande i frukosten, jacuzzin rengjordes 15 min varje halvtimme så 3 av 10 åt gången lämnade inte så mycket utrymme att dela på. Ingen bastu igång.

Ja förväntningarna var högre, men med små justeringar hade känslan kunnat vara en helt annan. Med vänlig hälsning, Viktoria med familj

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack viktoriak845
Royal Viking Hotel, Annan på Radisson Blu Royal Viking Hotel, Stockholm, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Kära Victoria med familj,

Vi tackar så mycket för att ni har tagit er tiden att ge oss en så grundlig recension. Det hjälper oss verkligen att förbättra oss när vi förstår exakt vad som skulle kunna göra er upplevelse ännu bättre. Som hotell bryr vi oss mycket om detaljer och vill försöka ge er den bästa upplevelsen vi kan.

Vi ber om ursäkt för att er upplevelse inte var den bästa och som ni själv uttrycker det så krävdes det inte så mycket från vår sida för att den skulle bli bättre. När det kommer till poolen speciellt förstår vi att det var en besvikelse och det har tyvärr inte heller varit så lätt för oss att balansera corona restriktioner med vår vilja att ge alla våra gäster lika mycket möjlighet till att få bada. Vi är glada över att höra att det löste sig på något sätt tillslut. I tillägg till det var också bastun stängd på grund av dessa restriktioner.

Angående incheckningen ursäktar vi att det tog lite längre tid än vanligt men uppskattar ert förstående för våra praktikanter som är i upplärningsprocessen. Nästa gång kan vi försöka se till att ni får en mer erfaren receptionist som hjälper er.
Vi hoppas att ni känner er välkomna att komma tillbaka. Ni får gärna nå ut till oss direkt på vår gästepost så kan vi ordna så att ni får en kostnadsfri rumsuppgradering för ert nästa besök och så får vi möjligheten att visa er vår bästa sida.

Vänligen,
Delicia, Receptionen

Omdömet skrevs 12 maj 2021

Ett mycket bra hotell beläget i direkt anslutning till Centralstationen till ett hyfsat pris. För mig var det en utmärkt avslutning på ett par dagars möte med barn och barnbarn, som jag inte sett på mer än ett år.
Genom att bo sista natten på hotell, kunde jag i lugn och tro äta en rejäl frukost innan hemresan.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack kristiana902
Royal Viking Hotel, Annan på Radisson Blu Royal Viking Hotel, Stockholm, svarade på det här omdömetSvarade 13 maj 2021

God kväll.
Tack för att ni tagit er tid att dela med er av er upplevelse.
Vi är glada att höra att vi hjälp till med att göra er resa extra minnesvärd och tackar er för att ni valt att avsluta detta speciella ögonblick hos oss.
Vi ser fram emot att få välkomna er igen på er nästa resa.
Vänliga hälsningar
Clair
Front desk

Omdömet skrevs 3 maj 2021

Jag är supernöjd. Haft väldigt bra vistelse. Planerar bo där till sommaren. Good bemötande. Sköna sängar och väldigt tyst på nätterna vilket gör att man sover ostörd. Väldigt nära till tåg och överallt. Vi ses snart

Tack elnara7
Royal Viking Hotel, Other på Radisson Blu Royal Viking Hotel, Stockholm, svarade på det här omdömetSvarade 6 maj 2021

Kära elnara7,

Tack för din vänliga recension! Vi välkomnar dig tillbaka när som helst!

Med vänliga hälsningar,
Karla
Radisson Blu Royal Viking Hotel

Omdömet skrevs 28 april 2021

Tycker er "policy" där man inte får ta upp någon till rummet är lite skev. Varför checkar man in på ett hotell och tar en svit för 5000kr natten om man inte ska kunna ta upp lite vänner och ha det trevligt. Jag kommer aldrig bo hos er igen och jag kommer definitivt inte rekommendera hotellet till någon som vill åka till Sthlm över en weekend för att ha det trevligt.

• Restyp: Reste ensam
Tack 479melissa
Royal Viking Hotel, Other på Radisson Blu Royal Viking Hotel, Stockholm, svarade på det här omdömetSvarade 28 april 2021

Hej Melissa,

Tack för att du tog dig tiden att ge oss feedback om din vistelse och vi tycker att det är tråkigt att du inte tänker att bo hos oss i framtiden. Det glädjer oss att se att rummet, renligheten och sömn kvalitén fick bra betyg däremot verkade vara begränsningen på besök som gjorde att din vistelse inte upffyllde dina förväntningar.
Under dagen kan man ha besök på rummet, dock är det begränsat till max 4 personer (inkluderat de gäster som bor) och efter 22:00, och då vi även har en tystnadsgaranti, är det endast gästerna som är regsitrerade som får vistas på rummet.
Detta stämmer att det är policy och även nu är vi nogrannare i följd av restriktionerna som FHM rekommenderar att följa för allas säkerhet då Covid-19 krisen verkar fortfarande inte har bromsat. Hoppas att du förstår att vår prioritet är säkerheten både för dig, andra gäster och personalen och att du uppskattar vår ansträngning.
Det är synd att du ej väljer oss i framtiden på grund av detta men du är alltid välkommen att ändra dig och vi kommer att finnas här.
Tveka inte att kontakta hotellet direkt ifall du har några fler frågor kring våra policys eller hur vi samarbetar med SGS för att bekämpa Covid-19 på hotellet.
Önskar dig varmt välkommen åter.
Med vänliga hälsningar,
Kim R.
Service Manager

Omdömet skrevs 13 april 2021

Centralt nära t centralen. Trevlig personal, stora rum med jätteskön säng. Stort och bra badrum. Bra isolerat, hörde inga störande ljud under natten. Frukosten var jättebra med mycket att välja på. Väldigt prisvärt!

Tack Explore757282
Royal Viking Hotel, Annan på Radisson Blu Royal Viking Hotel, Stockholm, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2021

God kväll.
Tack för att ni tagit er tid att dela med er av er vistelse.
Det glädjer oss att höra att ni haft en minnesvärd vistelse och vi ser fram emot att få välkommna er åter.
Vänliga hälsningar
Clair