Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
De lägsta priserna för din vistelse
Booking.com
102 US$
Se erbjudande
Boka nu, betala på plats
Expedia.com
100 US$
Se erbjudande
Priceline
102 US$
Se erbjudande
Hotels.com100 US$
Orbitz.com100 US$
FindHotel101 US$
Visa alla 16 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (2 452)
Filtrera omdömen
2 452 resultat
Medlemsbetyg
874
898
421
153
106
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
874
898
421
153
106
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
1116 av 2 452 omdömen
Omdömet skrevs 15 september 2021

Har bott på detta hotell för tre år sedan och har nu bott över en natt igen och jag måste få säga att en förändring av servicen har skett.
Restaurangen Brasseriet hade mycket trevlig personal men det samma kan tyvärr inte sägas om frukostpersonalen. Man hörde ständigt deras tjatter från köket där dem stod i en grupp och snackade och tjoade. Man fick inget hej på morgonen utan det var två stycken som kollade dig upp och ner och sedan gick iväg. Samma sak i receptionen att man inte hälsar utan endast kollar uppe från och ner (kanske är en Stockholmsgrej).
Verkar saknas disciplin.
Allt annat har varit okej men inte mer än så. Frukosten är inget speciellt, rätt tråkig inget som stod ut. Rummet var ok.

Datum för vistelsen: september 2021
Restyp: Reste som ett par
1  Tack Tovessssss
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Tina Hedman, Hotelldirektör på Quality Hotel Globe, svarade på det här omdömetSvarade 17 september 2021

Hej Tovessssss,

Tusen tack för ditt besök hos oss på Quality Hotel Globe, och att du tagit dig tiden att ge feedback om oss. Det uppskattar vi väldigt mycket!

Jag blir glad att höra att du fick bra service på vår restaurang Brasserie.
Att personalen på frukosten eller i receptionen inte hälsar på gästen är under all kritik och inte enligt vår policy.
Jag ska personligen ta upp detta direkt med berörda avdelningar.

Trevlig helg och hoppas vi får ser dig hos oss snart igen,

Tina Hedman
VD





Vad glad jag blir att ni har njutit av ett fint besök med god mat och dryck i våra trevliga miljöer. Greta & Franz kan verkligen konsten att leva livet, och de har givit oss fantastiska förutsättningar för att alla våra gäster också ska få göra det minst lika bra.

Vi längtar efter att få välkomna er tillbaka till oss snart igen!

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 2 september 2021

Bodde på hotellet i 3 nätter och två rum. Fräsch och bra rum trevlig personal vid incheckningen men det värsta va nattpersonalen som jobbade receptionen.
För det första själv har jag jobbar länge inom hotellbranschen och även inom Nordic Choice och aldrig hört att någon personal i receptionen bett gäster att lämna lobbyn för att dom ska städa, första natten satt vi nere och snacka och klockan va väl vid tre slaget på natten då bad han oss att vi inte längre fick va där nere eftersom han skulle stänga för städning. Tredje natten va vi nere och spelade och klockan va va 1:30 när han bad oss att vi skulle än en gång lämna lobbyn och gå upp på rummet för att det skulle städas. Allmän otrevlig och dryg passade absolut inte och stå i en receptionen enligt mina ögon. Gick runt och pratade i privat telefon med högtalaren på och bad oss vara tysta absolut förstår att vi va några stycket och vi va säkert lite högljudda men att stå i receptionen och snacka i privat telefon med högtalaren på känns lite så där.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Restyp: Reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
1  Tack ekkarin95
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Tina Hedman, Hotelldirektör på Quality Hotel Globe, svarade på det här omdömetSvarade 9 september 2021

Hej ekkarin95,

Tusen tack för ditt besök hos oss på Quality Hotel Globe, och att du tagit dig tiden att ge oss feedback.
Det uppskattar vi väldigt mycket.

Vi beklagar hur ni blev bemöta av nattpersonalen som jobbade i receptionen. Nattpersonalens beteende är varken acceptabelt eller enligt vår policy. Vi har tagit detta med person i frågan.

Vi längtar efter att få välkomna er tillbaka till oss snart igen!

Vänliga Hälsningar,
Tina Hedman
VD

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 30 augusti 2021

Globen har ett bra utbud för mig som Platinum i vad jag kan välja på kupongen. Bra serviceinriktad personal. Bra läge vid Globen mycket trevlig Lobby. Segt att dörr våning 1 var låst i övrigt inget direkt att anmärka på.

Datum för vistelsen: augusti 2021
  • Restyp: Reste med vänner
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
1  Tack Christian J
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Tina Hedman, Hotelldirektör på Quality Hotel Globe, svarade på det här omdömetSvarade 9 september 2021

Hej Christian J,

Tusen tack för ditt besök hos oss på Quality Hotel Globe, och att du tagit dig tiden att ge oss feedback.
Det uppskattar vi väldigt mycket!

Vad glad jag blir att höra att ni har haft en trevlig vistelse hos oss.

Vi längtar efter att få välkomna er tillbaka till oss snart igen!

Vänliga Hälsningar,
Tina Hedman
VD

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 13 augusti 2021 från mobil enhet

Rummet vi fick var fint och det var välstädat. Personalen var trevlig och vi fick bra service. Frukosten hade ett bra utbud med mycket att välja på. Finns inget att klaga på, vi är mycket nöjda med vår vistelse på hotellet!

Datum för vistelsen: augusti 2021
Restyp: Reste med vänner
2  Tack lisalQ8619IL
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Tina Hedman, Hotelldirektör på Quality Hotel Globe, svarade på det här omdömetSvarade 9 september 2021

Hej lisalQ8619IL,

Tusen tack för ditt besök hos oss på Quality Hotel Globe, och att du tagit dig tiden att ge oss feedback.
Det uppskattar vi väldigt mycket!

Vad glad jag blir att höra att ni har haft en trevlig vistelse hos oss.

Vi längtar efter att få välkomna er tillbaka till oss snart igen!

Vänliga Hälsningar,
Tina Hedman
VD

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 2 augusti 2021 från mobil enhet

Toppentälle verkligen. Kommer tillbaka hit när vi reser till Stockholm. Otroligt trevlig personal, lobbyn är magnifik och bjuder in till mycket aktiviteter för hela familjen. Det känns mysigt och välkomnande, en plats att vara på och inte bara en hotellobby.

Rummet var trevligt och vi önskade rum med balkong och fick detta, väldigt härligt. Tyvärr fanns bara en sittplats på balkongen.
Vi gavs också möjlighet att checka in tidigt då vi kom från ett annat hotell i nordic choice familjen. Att få checka in tidigt tillsammans med ett mycket trevligt bemötande är att göra det lilla extra och det uppskattas otroligt mycket.

På kvällen visar det sig att brasserie x är stängt men vi fick sånt fint bemötande utav kocken som fixade pommes två olika dip och mozzarella sticks till oss då vi bara ville ha något lättare. Återigen sån otrolig service, toppklass.

Det enda som drar ner lite är frukosten och framför allt situationen vid frukost. Första dagen var de totalt kaos med människor överallt och personal som stressade o kämpade väldigt mycket. Tycker synd om personalen framför allt som får svårt att hålla det fräscht och rent.
Önskar också att det fanns några fler vegetariska alternativ varför inte stekta grönsaker?

Längtar redan till nästa besök på detta hotell.

Rumstips: Att i så fall försöka äta frukost redan vid 8
Datum för vistelsen: augusti 2021
Restyp: Reste med vänner
2  Tack hennrik
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Tina Hedman, Hotelldirektör på Quality Hotel Globe, svarade på det här omdömetSvarade 4 augusti 2021

Hej Hennrik,

Tusen tack för ditt besök hos oss på Quality Hotel Globe, och att du tagit dig tiden att ge oss feedback.
Det uppskattar vi väldigt mycket!

Vad glad jag blir att ni har njutit av ett fint besök med god mat och bra service. Jag ska hälsa kocken att ni var super nöjda.
Frukosten är svår dessa Corona tider med restriktioner när det kommer många samtidigt. Vi tittar på nya lösningar.

Vi längtar efter att få välkomna er tillbaka till oss snart igen!

Vänliga Hälsningar,
Tina Hedman
VD

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen