“Lång väntetid och överstekt kött ”

Jensen's Bofhus Vasagatan
Rankad som nr 2 725 av 3 473 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Område: Norrmalm
Beskrivning: Kvalitet betyder allt för oss. Vi samarbetar med våra leverantörer för att hitta de bästa råvarorna, och våra medarbetare i köket gör sitt yttersta för att se till att biffen tillagas som du vill ha den. Mötet mellan människor över en god måltid blir aldrig omodernt. Sällskapet bestämmer du själv medan vi står för den avkopplande atmosfären. Vi lägger inte allt för stor vikt vid huruvida maten serveras från höger eller vänster eller om vinet hälls upp korrekt. Vi placerar det bara på bordet med ett leende. Vi hoppas helt enkelt att ditt besök här blir en trevlig upplevelse. Smaklig måltid!
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Mitt sällskap beställde biff och jag kycklingfilé. Vi fick vänta länge på maten och båda rätterna var överstekta. Stressad personal som inte lyssnat på "medium /rare" för köttet. Plus för de goda pommes. Lång väntan igen inför betalning. Vi kommer inte tillbaka.

Tack Ulla H

Omdömet skrevs 28 mars 2018

Besökte Jensen's en tisdageftermiddag innan vi skulle med tåget. Vi var tre personer och anlände till restaurangen vid kvart i fem. När vi kom in i restaurangen blev vi överkomligt snabbt uppmärksammade och fick ett bord och menyer. Därefter tog det 10(!) minuter och vikningar till tre olika personer i personalen innan vi fick möjlighet att bestämma. Under hela tiden stod minst två personer vid entrén och snackade sinsemellan.

Servitrisen som tillslut kom fram till vårt bord var mycket nonchalant, och rent ut otrevlig när en av oss inte självmant förstått att hon var tvungen att välja tillbehör till sin lax, från en annan sida i menyn.

När beställningen väl tagits emot fick vi vänta ytterligare 15 minuter innan vår dricka kom, och strax därefter serverades även maten, men med inte ens så mycket som ett "smaklig måltid".

Som tur var smakade ändå maten helt ok, även om bearnaisesåsen jag beställt hade fått stå för länge och bildat en tjock hinna ovanpå.

När vi ätit klart och ville betala gjorde vi även misstaget att beställa kaffe på maten. Med betalningen blev det en hel del krångel med att splitta på notan, och servitören som löste detta kom tillbaka två gånger och ställde frågor om vem som ätit vad. Men kaffet fick vi vänta på. När vi till slut sa till visade det sig att de glömt bort den beställningen.

Vi kommer aldrig någonsin besöka denna restaurangkedja igen.

Tack Magnus K
Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Min man och jag åt lunch på denna restaurang. Personalen var vänlig, men trots att restaurangen endast var fylld till ca 30%, tog det 25 minuter innan vi fick beställa. När min mat kom var det en tjock hinna på såsen och pommes fritesen var mjuk och kall. Hemskt!

Tack Lotta H
Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Bra restaurang med bra mat och priser man får bord snabbt för det mesta inom 0 -10 min. Blev lite besviken sist när man ser på kvittot att man fått betala fullpris i stället för lunchpris fast kl var före 16:00 på kvittot. Annars är vi nöjda med besöket.

Tack Annelie L
Omdömet skrevs 26 mars 2018 från mobil enhet

35 minuter fick vi vänta för att få beställa när vi hade 4 hungriga barn med oss i sällskapet. Köttet Well Done när vi bad om mediumrare, pasta söndermickrad i micro, Nuggets stenhårda, mina revbenspjäll smakade kofta och min mans hamburgare var sönderstekt och brödet kolsvart undertill. Gjorde dom något rätt kan man undra?? (En i sällskapet är även gift med en kändiskock och vet precis hur mat skall tillagas & smaka).

Sjukt arrogant bemötande av servitrisen som blev irriterad när jag påpekade väntetiden trots halvtom restaurang. Blev även sur för att jag skickade tillbaka köttet som blev fel, allvarligt?!

Dessutom, som om detta inte var nog, så fick vi till svar ”det är inte mitt problem då det inte är min avdelning” när vi frågade varför ingen kom förbi och tog våran beställning på så lång tid (trots 4 servitörer/servitriser) Vi var 8 personer, så jag har en del vittnen på att detta stämmer. Aldrig mer. Och då menar jag det.

Tack Diana S

Resenärer som tittade på Jensen's Bofhus Vasagatan tittade också på

Besökt Jensen's Bofhus Vasagatan? Berätta vad du tyckte!