“Välsmakande med finess, trevligt, bra service”

Restaurang Bergamott
Boka med
Restaurang Bergamott har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 315 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Franskt
Middagsalternativ: Middag, Bokningar
Område: Kungsholmen
Omdömet skrevs 5 oktober 2018 från mobil enhet

Återkom efter ett parbårs uppehåll. Samma fina känsla i miljön. Många attraktiva och varierade rätter. Anka Canar önskade flera. Mycket vackert upplagd och alla var mycket nöjda med såväl komposition som köttets stekning och kvalite’. Själv hittade jag något ovanligt nämligen hästkött med svampsås och frites. Vilken härlig smak!
Källarmästaren med fransk bakgrund gav oss bra vägledning bland sina viner.
Mycket nöjda gäster vill gärna återkomma.

Datum för besöket: oktober 2018
Tack LarsB772

Omdömet skrevs 24 september 2018

Vi hade bokat bord på Bergamott för att fira vår bröllopsdag. Fick mycket fint mottagande direkt i lokalen som är liten och mysig. Började med helt fantastiska ostron till husets champagne. Sedan fantastisk råddjursstek som var perfekt tillagad. Avslutade med mycket god crême caramel respektive chokladfondant. Hela tiden var betjäningen på topp. Vi kommer garanterat tillbaka.

Tack Jonas D
Omdömet skrevs 21 september 2018 från mobil enhet

En härlig matupplevelse mitt på Kungsholmen. Skön service, riktigt god och vällagad med en liten men helt ok vinlista. Rekommenderas varmt

Tack Jan R
Omdömet skrevs 20 september 2018 från mobil enhet

Ostronen är värda en femma, maten i övrigt tre, så vi landar på fyra.

Franskt gemyt, trevlig personal. Dock var man ovetande vad gäller skaldjursbestick, den halva krabban serverades med kniv och gaffel! Vid påpekande fick vi alla sorts smågafflar de hade. Efter måltiden kom någon med korrekt bestick.

Åter till ostronen - de var matiga och vackra, smakliga, och serverades med andra skalhalvan som lock! Och inte en enda smula av irriterande skaldelar.

Porchettan till huvudrätt var ok, men lite kort lagad, och inte knaprig, vilket man inte heller utlovat.

Tack gunijak
Omdömet skrevs 31 augusti 2018 från mobil enhet

Maten var god men personalen struntade i oss. Kändes som om vi nästan var ngt katten släpat in.
Blir inget nytt besök. Finns så många andra trevliga restauranger i närheten.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack Helena L

Resenärer som tittade på Restaurang Bergamott tittade också på

Besökt Restaurang Bergamott? Berätta vad du tyckte!