“Trevligt, gott och franskt.”

Restaurang Bergamott
Boka med
Restaurang Bergamott har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 315 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Franskt
Middagsalternativ: Middag, Bokningar
Område: Kungsholmen
Omdömet skrevs 1 december 2017

Avslappnad och trevlig service i mysig miljö - även om restaurangen ligger lite trist till.
Mycket god mat, särskilt förrätterna är kreativa och spännande. Mycket goda hemgjorda pommes frites! Portionerna lite små kanske, men då orkar man äta tre rätter :).

Datum för besöket: november 2017
Tack Martin E

Omdömet skrevs 22 oktober 2017 från mobil enhet

Mycket vänlig och professionell personal. Vi var nog inte de bästa gästerna när vi fick byta blöjor i ett fönster, tog med en egen tårta och gäster som dök upp varteftersom vi åt.

Maten är fantastiskt god. Jag rekommenderar deras kött!

Datum för besöket: oktober 2017
1  Tack Magnus S
Omdömet skrevs 1 juni 2017 från mobil enhet

Kvarterskrog som levererar. En krog som överträffar våra förväntningar, gång på gång. Maten kreativ och överraskar. Helt klart en favorit på Kungsholmen.

Datum för besöket: juni 2017
Tack Susanna L
Omdömet skrevs 10 april 2017

Det var gott och trevligt på restaurangen. Vi hade beställt olika rätter som tog olika lång tid att tillaga. Därför hade de rätter som blivit färdiga först hunnit kallna när de serverades och det var lite synd. Bänkarna vi satt på var hårda, det skulle behövas dynor att sitta på. Restaurangen kunde kanske överväga att investera i några fler saltkar. Annars var vi nöjda med vårt besök!

Datum för besöket: april 2017
Tack Bjeris
Omdömet skrevs 22 mars 2017 från mobil enhet

Vi var 2 par som var och åt en middag på denna franskinspirerande bistro.Jag och min man hade varit där och ätit förut och varit mkt nöjda med både mat ,miljö och bordsservering .Denna gång var personalen service inte lika bra .Vi togs emot av en trevlig kypare och fick välja ett trevligt bord som jag önskat när jag ringde och bokade bord av en mkt trevlig kvinna.Sedan fick vi vänta länge på att få beställa .Man får beställa mat och dryck från en griffeltavla och det är en nackdel att resturangen inte kan lägga ut menyn på deras hemsida så man vet vad det finns för maträtter innan man bestämmer sig för att gå dit.Det var mkt gäster och vi fick påtala personalen om att få beställa eftersom vi måste ha glömts bort.Efter att vi fick beställa så var det åter igen lite väntetid för att få in det vi beställt .När maten väl kom in så var den jättegod ,typiskt franska rötter som vitlöksmarinerade sniglar ,ostron osv.Huvudrätterna var också mkt goda .Kyparen var mkt trevlig och svarade vänligt på frågor om maten.Det är lite för högljudd miljö men man vänjer sig vid det.Vi tyckte resturangen var trevlig med god mat men hade önskat lite lägre lugnare miljö ochlite böttre bordservice .

Datum för besöket: mars 2017
1  Tack Mandy_Wine_Dine

Resenärer som tittade på Restaurang Bergamott tittade också på

Besökt Restaurang Bergamott? Berätta vad du tyckte!