“Verkligen värt ett besök🌟”
Omdöme om Café 60

Café 60
Rankad som nr 44 av 65 Efterrätter i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Jättemysigt ställe med minst 100 olika varianter från fikabröd, tårtor, pajer till mat.
Blev positivt överraskad även om det var svårt att välja vad man ville ha.
Nästan ett måste att besöka om man är nära Sveavägen.
Det mesta verkar vara hembakat. De hade megastora damsugare, biskvier & några andra bakelser. De har även uteservering som de redan har öppnat
Trevlig personal

Tack Sari68

Omdömet skrevs 21 februari 2018 från mobil enhet

Lite dragit och kallt men skön varm atmosfär !
Mycket goda bakverk och goda stora smörgåsar ! Trevligt bemötande . Där vill jag starta min dag med frukost nästa gång ochså .

Tack Hasse F
Omdömet skrevs 11 februari 2018 från mobil enhet

Smutsigt och ofrächt i lokalerna . Så trångt att det knappt går att ta sig fram mellan de trasiga o smutsiga möblerna. Sunkigt mao. Maten var ljummen och smaklös.

Tack Kerstin E
Omdömet skrevs 30 januari 2018

VARNING! var här för ett par dagar sedan med min dotter och drack caffe latte, dagen efter hade vi bägge magproblem och mådde dåligt!
Ett cafe med stor potential som tyvärr ej utnyttjas. Det är smutsigt och ofräscht, trasiga stolar, torra bakverk. Latten var smaklös i jämförelse med andra cafeupplevelser i Stockholm. Bakverk stod i pallar på golvet bredvid den ringlande kön och kikar man bakom disken så är det solkigt och smutsigt. Man kan verkligen ifrågasätta hur hygienen på detta ställe helt uteblivit en kontroll. Jag gillar gamla charmiga ställen med karaktär vilket detta skulle kunna vara om man skärpte till sig och tog hand om det som på andra mysiga cafeer man hellre går till. Rek. EJ ett besök!

Tack tess02018
Omdömet skrevs 9 oktober 2017 från mobil enhet

Ätit här någon gång innan och hade därför rätt låga förväntningar när jag gick hit en lunch i september eftersom min minnesbild sa mig att stället är rätt bohemiskt. Slarvigt.
Men kan inte låta bli att roas och häpna över en del mycket negativa kommentarer jag skummat här så måste bara skriva ett omdöme! För salladen jag fick var till min förvåning bra, fullt ätlig, fräsch och rejält tilltagen. Och vad gäller det senare kan man ju inte direkt ge alltför många ställen samma betyg om att få en sån!
Visst stället är inte modernt, avskalat eller nytt någonstans. Och det kan jag tycka har en charm i sig. Att alla ställen inte måste gå på konceptet att vara så rätt, (trista) och likformade.

Det är snarare som att äta hemma hos någon som gillar tidningshögar och har det lite kaotiskt. Lite udda stolar.
Men servicen är bra (alert "medelhavssman") och disken där man beställer - det finns hur många bakverk och pizzamackor/-slices eller vad det nu är som helst. Kan tänka mig att det är svårt att ta ett beslut vad ska man ha.

Tack Nea M

Resenärer som tittade på Café 60 tittade också på

Besökt Café 60? Berätta vad du tyckte!