2 465 kr
ZenHotels.com
2 545 kr
Kax2
Norrköping, Sverige

Mysigt och lyxigt boende centralt i Stockholm

Omdöme om Hotel Frantz
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 1 apr. 2024
I det närmaste perfekt.

Tyvärr borde ledningen tänka över mörkläggningen under nätterna. Fönstergardinerna sluter inte tätt utmed kanterna vilket gör att det sipprar in mycket ljus utifrån. Dessutom borde det finns gardiner att dra för till fönstren som går till badrummen. Går man på toa under natten lyser det upp hela rummet utanför.

Men i övrigt är vi mycket nöjda. Personalen är förekommande och vänlig, rummen är mysiga, och frukosten var ypperlig.

Vi avslutade kvällen i den mycket lilla lobbybaren. Det blev lite stökigt av en grupp restaurangpersonal från något annat ställe, som var ganska högljudda. Men de höll i alla fall gott humör och drog lyckligtvis vidare efter en stund. Bartendern var proffsig och blandade till våra drinkar till belåtenhet.

Det här hotellet är inget lågbudgethotell, men ta gärna den extra kostnaden och få en härlig vistelse :-)
Resetyp: Reste som ett par
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
4,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
Tessa McCabe, Gästservice/receptionHotel Frantz, svarade på det här omdömet
Svarade 9 apr. 2024
Hej,
Tack så mycket för er vistelse och vad kul att se att ni är så nöjda hos oss! Särskilt att ni fått så fin service av vårt team och att ni fått en så härlig helhetsupplevelse. Vi uppskattar också att ni tar er tiden att lämna er feedback och vi ska såklart se över om detta är något vi kan förbättra. Vart välkomna tillbaka snart igen!
1 986 kr
    5 400 kr
1.3 km från Hotel Frantz
Visa fler hotell i Stockholm
Omdömet skrevs 9 mars 2024

Allt från incheckning till utcheckning var fantastiskt. Vi hade valt staycation, vilket inkluderade ett glas bubbel när vi kom, rummet, sen utcheckning, 4-rätters (kockens val) och frukost.
Rummet med utsikt över slussen hade sköna sängar och sängkläder och en interiör som föll oss i smaken. Middagen bestod av rätter vi nog inte skulle ha valt från en meny men allt var gott. Pizzan med kalixrom var precis så god som den låter och den friterad blomkålen var superb. Ska jag nämna något liiite avvikande var det nog att servitrisen kändes trött och lite oengagerad.
Frukosten var absolut den bästa vi någonsin ätit på ett hotell.
Återvänder gärna, allrahelst redan imorgon.

Tack Yvonne F
Tessa McCabe, Gästservice/reception på Hotel Frantz, svarade på det här omdömetSvarade 11 mars 2024

Hej Yvonne,
Vad fint att se att ni haft en så härlig Staycation här och verkligen njutit av trevlig miljö och riktigt god mat!
Vi hoppas att få välkomna er tillbaka snart igen, antingen för en till staycation eller kanske bara en god frukost eller middag!
Ha det fint!

Omdömet skrevs 2 mars 2024

Jättefin hjälp fick jag så fint bemötande❤️🙏🏻
Allting var fint som vanligt och personalen lägger till det lilla extra för att man ska känna dig välkommen! Som att komma till ett litet hem❤️ frukosten är topp som alltid och man sover som ett barn inde underbara sängarna!🙏🏻 tack för allt!

Restyp: Reste ensam
Tack katariina2024

Hej Katariina,
Tack så mycket! Vi är bara glada att hjälpa till, det är kul att se att det uppskattas och att du verkligen känner dig som hemma (fast lite bättre såklart!) hos oss. Vi ses snart igen!

Omdömet skrevs 1 mars 2024 från mobil enhet

Första gången på detta fina, mysiga hotell.
Här kommer vi att bo fler gånger. Vi hade turen att bli uppdaterad till ett större rum vilket vi gillade.
Rummet var mycket fint, sängen underbar.
Frukosten var magnifik och där fanns allt.
Samtlig personal var fantastiskt.
Sedan att sitta i den gamla delen där vår Carl Mikael Bellman suttit o skaldat det är mäktigt.
Trevlig bar och restaurangen verkar vara välbesökt.
Tveka inte att boka detta hotell.
Stefan / Ulrika

Rumstips: Gammalt hus som saknar hiss
Tack 645stefani
Tessa McCabe, Gästservice/reception på Hotel Frantz, svarade på det här omdömetSvarade 1 mars 2024

Hejsan Ulrika och Stefan!
Vad fint att höra om hur ni haft det här på Frantz, det glädjer oss verkligen att alla ni varit så nöjda med allt från ert rum med den sköna sängen till vårt härliga team och det fina bemötandet ni fått från oss alla.
Vi ser fram emot att få välkomna er tillbaka hit nästa gång!

Omdömet skrevs 26 februari 2024

Trevligt bemötande och fina rum, men höjdpunkten är frukosten, vi har ätit en hel del bra hotellfrukostar, men Frantz är nog kanske den bästa, möjligtvis att "Conrad Abu Dhabi etihad tower" kan konkurrera :) också stort plus för att sängarna är grymma, ett minus är väl att rummen är väldigt små, men vet man om det i förväg så är det helt ok

Rumstips: Standardrummen är små, men så länge man vet om det när man bokar så är det inget som stör.
Datum för vistelsen: februari 2024
Tack Martin J
Tessa McCabe, Gästservice/reception på Hotel Frantz, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2024

Hej Martin,
Vad kul att höra att ni haft en så härlig vistelse och oj vad kul att höra hur mycket ni gillade vår frukost!
Det känns stort att vi har den bästa frukosten ni ätit och vi hoppas verkligen att ni kommer tillbaka för mer snart igen.
Varmt välkomna!

Omdömet skrevs 9 februari 2024 från mobil enhet

Var här för ett par veckor sedan på en Gin weekend med efterföljande middag på Frantz. Fantastiskt god och vällagad mat. Personalen otroligt trevlig också, planerar redan för att gå hit igen för att ta chefs choice igen, så galet gott!!!

Idag testade vi frukosten. som jag hade hört mycket gott om. Även idag otroligt trevligt bemötande. Gillar lokalen också, så mysig och gemytlig.
Enormt stort utbud av allt från yoghurt, müsli, frukt ostar ägg bacon kallskuret och hälsoshots samt mycket mycket mer. Även för den som gillar sötsaker så finns en massa att välja på, allt från chokladbollar till gräddtårta. Fick skippa lunchen idag eftersom jag var tvungen att testa det mesta.
Om du ej varit här så väntar en härlig upplevelse.
Frukost eller middag båda var perfekta

Datum för vistelsen: februari 2024
Tack Monica K
Tessa McCabe, Gästservice/reception på Hotel Frantz, svarade på det här omdömetSvarade 13 februari 2024

Hej Monica,
Wow vad kul att höra att ni haft en så härlig stundbåde på frukosten men också på vår Ginweekend med Hernö Gin bar. Det glädjer oss att ni fått fin service och njutit av både god mat och dryck. Ni är så varmt välkomna tillbaka för lite mer middag eller vistelse!