Omdömet skrevs 30 januari 2020 från mobil enhet

Valde hotellet efter att ha läst recensionerna och hade således väldigt höga förväntningar = samtliga infriades. Fantastisk frukost var absoluta höjdpunkten men även känslan av att verkligen vara en gäst. Fin och personlig service (även när man vill ha en flaska bubbel mitt i natten) och hela stället andades av det där "lilla extra". I övrigt rent och snyggt och ett stort plus för att personalen kändes genuint trevliga och vänliga.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack nataliek402
hotelfrantz, Hotelldirektör på Hotel Frantz, svarade på det här omdömetSvarade 10 februari 2020

Hej Natalie,

Wow, tack för denna fina recension, det värmer verkligen!
Extra kul att du gillar frukosten och servicen, det är ju så viktigt.
Varmt välkommen tillbaka, närsomhelst!!

Allt gott!
Ellen
Hotel Manager

Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Fantastiskt hotell som har gjort det där lilla extra!

En plats där man känner sig omhändertagen på ett okonstlat sätt, personalen ger dig ett varmt välkomnande och sen är man hemma.
Otroligt smakfullt inrett med en personlig touch i varje rum. Genomtänkt koncept, oslagbar frukost och väldigt trevlig restaurang med välkomponerade rätter. En fördrink i den mysiga bardelen där man kan avnjuta signaturdrinkar med en väldigt hög nivå är ett måste! Att få avsluta kvällens middag längst inne i restaurangdelen i uthuggna valv där man har tagit vara på den gamla känslan är verkligen pricken över i:et, en mix av både historia och romantiskt mys.

Mitt absoluta favorithotell i Stockholm och jag kan inte rekommendera det nog!

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack IdaMariaBengtsson
Omdömet skrevs 3 januari 2020

Spenderade en natt på Frantz under december och hade en otroligt mysig upplevelse. Hade sedan innan besökt både restaurang och bar med fantastisk mat (!!!) och lyxiga drinkar och såg fram emot att också bo över. Trots att hotellet är helt nyrenoverat får du känslan av att befinna dig i Stockholm under 1600-talet och gå i samma trappor som skräddaren Frantz. Rummet vi fick var stort och rymligt, stilrent och fräscht, men fortfarande väldigt genuint. Gillar också att alla rum har sin unika touch med otroligt fina detaljer. Dessutom ligger hotellet precis i anslutning till Slussen med bra förbindelser i hela staden. Är otroligt nöjd med min vistelse och kan varmt rekommendera detta hotell.

Tack Frantz och all trevlig personal för denna gången!

Tack 26sofiao
Omdömet skrevs 1 januari 2020 från mobil enhet

Nyårsmiddag på Frantz. En i sanning udda men helt fantastik upplevelse. Ett komplett paket, sex serveringar inkl champagne och dryck. Helt magisk skaldjursdominerad meny med spännande dryckesval. Vackert presenterat och med utsökta smakkombinationer/överraskningar. Och supertrevlig personal! Prisvärt generöst! Hit måste vi återvända!

Tack 857jannek
Omdömet skrevs 15 december 2019

Helt fantastiskt hotell! Jag hade höga förväntningar innan vi kom till hotellet. Det var bättre än väntat. Rent och snyggt på rummet. Härliga sängar med sköna täcken och kuddar. Frukosten var magisk med mycket gott att välja på. Vi åt middag i restaurangen på kvällen. Riktigt bra mat och bra service. Fina detaljer i inredningen överallt. Personalen på alla avdelningar var trevlig och serviceinriktad. Kommer gärna tillbaka!

Tack Jessica W