“Mycket god mat, bra service och fin miljö”
Omdöme om Nostrano

Rankad som nr 107 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Kök: Italienskt
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs för 5 dagar sedan

Vi valde Nostrano för att äta en finare middag, och vi blev inte besvikna. Vi fick ett runt borde vilket jag alltid föredrar då det är lättare att prata med alla. Maten var utmärkt, servicen helt ok, och då stället är litet var ljudnivån behaglig. De känns som de kan laga italiensk mat på bästa sätt. Som sagt stället är litet, så boka bord.

Tack BjornParadiset

Vi åt trerätters middag för två. Servicen var jättetrevlig och kvaliteten på maten var bra. Tyvärr så smakade det inte något speciellt om rätterna vilket vi hade förväntat oss med tanke på betyget här samt priserna. Efterrätten var dock jättegod. Hade det inte varit så dyrt så hade jag satt en fyra i betyg.

Tack pontush168
Omdömet skrevs 7 september 2019 från mobil enhet

Restaurangen är trevlig och liten men maten är inget speciellt. Förrätterna, carpaccio och burrata,var bra, bättre än pastarätterna; vongolelinguine och kalvrigatoni, som var ganska tråkiga. Vi tog olivoljeglass och nougat- och kaffeglass till efterrätt. Olivoljeglassen var lite annorlunda och god men kaffeglassen inget särskilt. Kul att ha provat stället men vi lär inte återkomma, pastarätter brukar vara så goda på italienska restauranger men här var de lite för smaklösa.

Tack Veronica J
Omdömet skrevs 14 augusti 2019 från mobil enhet

Vi åt två gemensamma förrätter och fyra pasta rätter. Förrätterna var goda men pastarätterna lämnade mycket att önska.
Två av dem var Vongole och två var gratinerade pastaknyten. Vongolen (pasta med musslor) var ok men tyvärr med ingen direkt smak.
De gratinerade pastaknyten såg fantastiska ut men var genom torra!! Hur gamla var de? Tomatsåsen var dock väldigt god.
En av oss tog en Tiramisu
som var god. Men prisläget och en personal som gärna tydligen ville gå hem - trots att vi bokat bord så känns det som vi kunde lagt våra slantar på något annat.
Har varit här förut några gånger genom åren. Men de två senaste besöken med ca 6 mån emellan där den gratinerade pastarätten är snustorr igen, gör att ett återbesök tyvärr inte känns befogat.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack 283therese
Omdömet skrevs 26 maj 2019 från mobil enhet

Nostrano har varit bra. Ikväll var sista gången vi åt där. Samma meny och en del rätter var slut. Förrätten var god, varmrätten knappt godkänd. Ljummen, för syrlig, för salt och hård pasta. Serverings personalen hade lite dålig känsla och dålig timing.

Datum för besöket: maj 2019
1  Tack 10kajsac

Resenärer som tittade på Nostrano tittade också på

Besökt Nostrano? Berätta vad du tyckte!