“Efter teatern”

Rankad som nr 103 av 3 767 Restauranger i Stockholm
Kök: Italienskt
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 18 maj 2019 från mobil enhet

Bästa och mest genuina kvarterskrogen i Stockholm. Den italienska maten när den är som bäst. Trevlig och personlig personal. Tortellinin var magisk.

Datum för besöket: maj 2019
Tack Hans-Olof E

Omdömet skrevs 27 april 2019 från mobil enhet

Liten mysigt inredd restaurang med personlig service och prisvärd mat. Förrätten ’Pecorino All’ Arancia blev en perfekt start. Sonen hittade inget bland förrätterna, men tog istället friterad kronärtskocka från Contorni-delen - supergod. Sonen och jag valde Linguine Costa Smeralda medan maken tog tonfisken. Allt smakade otroligt gott, men tonfisken var helt magisk. Som Dolci testade vi sorbet på passionsfrukt, gelato di calcio och blåbärspannacotta med italiensk maräng. Allt smakade gott, med sorbet som vinnare, tätt följd av glassen. Bra vinlista där vi gick på rekommendationen från servitrisen - mycket gott vitt vin från Gardasjön. Vi lämnade mätta och otroligt belåtna. Återvänder gärna många gånger.

Tack Dahlgrens
Omdömet skrevs 26 april 2019 från mobil enhet

Mysigt ställe med intressant meny. Hade svårt att välja då de flesta rätterna såg ut att falla i min smak. Hela familjen älskade den friterade pecorinon! Saltimboccan till varmrätt var otroligt god, smakrik. Rekommenderar ett besök här. Det blev lite väl hög ljudvolym i lokalen, det är det enda man kan anmärka på. Annars helt superbt!

Tack MiaPe80
Omdömet skrevs 15 april 2019 från mobil enhet

Detta ställe är verkligen kanon. Maten höll högsta klass till vettiga priser. Vinlistan var bra och med lågt påslag jämfört med bolagspriser. Det enda negativa, om det nu, är det så var det att ljudnivån kanske var lite hög. Vi bidrog säkert till detta själva eftersom vi trivdes så bra.
Vi konmer tillbaka !!

Tack 898bertilc
Omdömet skrevs 14 april 2019

En liten pärla som man inte tror skall finnas bakom denna dörr när man här inträder. Max plats för 20 talet gäster men så man blir omhändertagen!! Suverän mat och goda viner till resonabla priser. Samt mycket trevlig servis. Detta gör att man gärna återvänder.

Tack magnush758

Resenärer som tittade på Nostrano tittade också på

Besökt Nostrano? Berätta vad du tyckte!