“Goda drinkar med fantastisk utsikt”
Omdöme om Himlen

Himlen
Rankad som nr 355 av 3 410 Restauranger i Stockholm
Bra för: Lokal mat
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 25 juni 2017 från mobil enhet

Högst upp i gamla Skatteskrapan på Söder ligger denna trevliga bar. Trevlig personal som rekommenderar drinkar utifrån den smak man vill ha. Mycket goda drinkar. Fin utsikt över hela stan oavsett om det är ljust och man kan se detaljer och långt bort eller om det är mörkt med alla lampor som lyser! Bra ställe att start kvällen med en fördrink!

Datum för besöket: juni 2017
Tack Anna H

Omdömet skrevs 19 maj 2017 från mobil enhet

Hade fantastiskt väder vilket lyfte utsikten av Stockholm från ovan. Bra service och mycket god mat. Vit sparris med stracchiatella (ungefär som burrata), röding och dessert med rabarber. Allt var väldigt gott.

Datum för besöket: maj 2017
Tack PeterXXXX
Omdömet skrevs 12 maj 2017 från mobil enhet

Tidigare erfarenhet av baren på kvällstid har inte varit den bästa. För mycket folk, svårt att komma i kontakt med personalen. Nu kom vi tidigt en fredageftermiddag, inte alls fullt. Dock fortfarande okoncentrerad personal,vi fick beställa om maten på grund av personalbyte. Slarvig servering. Maten var varierande, min sotade blomkål var OK men inte mer, min kollegas ost och charktallrik var mest chark. Inget bröd till. Nöjdast var de som beställde chevresallad.
Utsikten är fantastisk, det räcker dock inte för att jag ska vilja komma tillbaka.

Datum för besöket: maj 2017
1  Tack aplund
Omdömet skrevs 21 april 2017

Restaurangen på våning 25 har endast ca 30 platser så här bör man boka. Menyn byts 4-5 ggr per år och vi fick god vägledning av den trevliga och pålästa servitören. En trappa upp finns bar och en anslutande lounge (med utsikt åt väster) där man också kan äta. Vi återkommer gärna!

Datum för besöket: april 2017
Tack TommyGForsberg
Omdömet skrevs 5 april 2017 från mobil enhet

Mycket god mat med höga ambitioner. Mysig och intim matsal som var över förväntan. Trevlig och kunnig servitör. Men märkligt nog blev vi utmotade en hel timme innan tiden på bokningen gick ut, och fick gå upp till cocktailbaren för att få kaffe. Bara för att där konstatera att de "stängt av kaffemaskinen" ännu tidigare, två timmar innan stängning! Gästerna inte direkt i centrum där. Efter lite tjat fick vi till slut tre koppar espresso men det drar helt klart ner helhetsbetyget. Hade jag inte precis kollat i drinklistan hade bartendern dessutom lätt lurat på mig en calvados för 100 kr/cl utan att säga nåt.

Datum för besöket: april 2017
Tack Per O

Resenärer som tittade på Himlen tittade också på

Besökt Himlen? Berätta vad du tyckte!