Trip.com
SPARA 9 US$
Orbitz.com84 US$
CheapTickets84 US$
eDreams84 US$

Låt dig inte lockas av de låga priserna. Du får så klart vad du betalar för. Vi vände efter att vi checkat in på rummet...

Inget hotell för någon med klaustrofobi. Vi hade bokat fönster-rum men inget rum hade öppningsbara fönster. Det fanns ingen info på hemsidan om detta. Först när vi ifrågasatte detta fick vi veta att hotellet var klassat som ett miljöhotell och därför inte kunde ha öppningsbara fönster. Självklart borde ju detta skrivas ut på hemsidan! Väljer man ett rum med fönster vill man ju också kunna öppna det.

Vi ville reklamera och få återbetalt för våra bokade nätter. Ingen i personalen hade befogenhet att göra en återbetalning och närmsta chef var inte tillgänglig på 4 dagar! Vi blev lovade en kontakt dagen efter och gick således i 4 dagar och väntade på detta samtal. När chefen väl hörde av sig, efter tre mail med påtryckningar, svarade hon att de INTE återbetalar alla bokade nätter, trots utebliven info på hemsidan. Uselt!

Det lilla rum vi bokade var dessutom minimalt och inga förvaringsmöjligheter fanns i form av garderob, hyllor eller lådor. Detta kunde vi ju leva med men INTE ett rum utan möjlighet att öppna fönstren i.

Det enda positiva med detta hotell är närheten till tåg och bussar. Men det finns många andra hotell som ligger på bra avstånd så leta vidare.

Tack och lov hittade vi ett otroligt mycket bättre alternativ, Lilla Rådmannen, där de alltid är vänliga och hjälper till.

Välj ett annat hotell där de som finns på plats har mandat att svara på ev. reklamationer, ge kunderna den service som efterfrågas och se upp för lockpriser!

Aldrig mer First Hotel Kungsbron!

Rumstips: Välj inget rum på detta hotell!
Datum för vistelsen: maj 2021
1  Tack ABI706206
Sofia G, Hotelldirektör på First Hotel Kungsbron, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej!
Vad tråkigt att du inte gillade vårt hotell.
Dock vill jag påpeka att det är väldigt vanligt att hotell inte har öppningsbara fönster, framförallt i storstäder. Just i vårt fall är det dels på grund av att vårt hus är ett miljöhus med dubbla fasader, dels även för brandsäkerhetsregler. Är det viktigt för dig med öppningsbara fönster så slå gärna en signal till hotellet du bokat nästa gång för att dubbelkolla att det finns hos dem så hade du sluppit detta problem.

Jag kan se att vi direkt efter att du checkat ut betalat tillbaka alla nätter till dig utom den första, som helt enkelt var för sen att avboka enligt villkoren.

Ha en fortsatt fin dag!

Omdömet skrevs 27 april 2021 från mobil enhet

Med tanke på priset och det centrala läget var det över förväntan. Trevlig lobby med gratis kaffe. Enkelt med fräscht rum, bra frukost ingick i det låga priset. Perfekt läge nära centralstationen och Arlandabussarna, Bus 4-you och andra fjärrbussar.

Datum för vistelsen: mars 2021
1  Tack ragnarnordan

Tack för din fina recension och varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 12 december 2020

Närheten till både centralen och busstationen betyder mycket. Rummen ligger i källarplan. hade inget fönster, men det gör mig inget. Kanske lite trångt för två personer, men som ensam helt okey. Sköna sängar men önskade dock lite större huvudkudde och en hylla i badrummet. Där finns gott om plats att sätta upp en sådan. Frukosten var lite undermålig. Innehöll inga varma rätter mer än ägg. Trevlig personal.

Datum för vistelsen: december 2020
1  Tack brittan55

Hej! Tusen tack för ditt fina omdöme. Vi ska föra dina synpunkter vidare till berörda. Värt att nämna är att inga av våra rum ligger i källaren, alla våra fönsterlösa rum ligger på plan 3 - men lätt att ta miste på eftersom entrén ligger på en bro - och därmed på plan 4. Ha en fortsatt fin dag och varmt välkommen tillbaka till oss!

Omdömet skrevs 5 december 2020 från mobil enhet

Ett centralt hotell med små mysiga rum. Du har nära till det mesta och framförallt nära till tågen. Frukosten hade inte så stort utbud utan bestod med av kall mat förutom några ägg. Dock får man inte glömma bort att man får vad man betalar för. Med det läget och det priset 695 för en natt kan man inte begära mer. Jättebra personal med

Datum för vistelsen: december 2020
Restyp: Reste ensam
Tack TobbeShoot
Omdömet skrevs 12 oktober 2020 från mobil enhet

Hotellet har ett perfekt läge i närheten av Centralstationen i Stockholm. Detta hotell är perfekt för en övernattning när du reser via Stockholm till någonstans. Personalen är jättebra. Service är ojämn. Rummen väldigt dåligt städade. Man glömde städa vårt rum.Vi säger till och då skall det undersökas och självklart hände inget. Dom hade när vi sa att man glömt städa rummet, på en gång försökt lösa det. Antigen via någon form av kompensation, eller städat rummet. Skulle jag bo här igen? Visst men bara om det var billigt att bo här! . Hotellet har väldigt bra potential att bli det perfekta hotellet för hbtq turister.

Datum för vistelsen: oktober 2020
Restyp: Reste i arbetet