“Prisvärt”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
First Hotel Kungsbron
Rankad som nummer 76 av 154 hotell i Stockholm
Omdömet skrevs maj 13 2012 från mobil enhet

Mycket centralt hotell. Bra pris, utmärkt service, rena och fräscht på rummen. Något begränsat urval på frukosten men så pass mycket att välja ändå att jag blir mätt och glad.

• Bodde här: Maj 2012
Tack Infoufot

119123 av 569 omdömen

Omdömet skrevs april 11 2012

Mycket lätt att hitta till hotellet som är nytt och fräscht. Jag och min dotter på 10 år bodde i ett rum med fönster ut mot järnvägen men stördes inte av några ljud. Skönt med närheten till centralen. Hade varit trevligt med en bar eller restaurang. Frukosten (95 SEK) var undermålig så gå till ett fik och spendera pengarna på frukost där istället.

• Bodde här: April 2012, reste med familjen
Tack MrsR-Sweden
Omdömet skrevs februari 29 2012

Ingen mobiltäckning på rummet vilket gjorde att man var tvungen att gå upp på entreplan för att kunna prata och surfa. Dom jobbade på en lösning så förhoppningsvis blir det bättre. Svårt att reglera värmen när man inte kan öppna ett fönster.

• Bodde här: Februari 2012, reste i arbetet
Tack Haffe63
Omdömet skrevs januari 25 2012

Vad ni än gör, undvik detta ställe. Förutom att rummen är klaustrofobiska är ledningen ohederlig. Jag hade betalat extra för att få ett rum med fönster. Blev lite förvånad vid incheckning över att man skulle gå ned till rummet och för att frukost inte ingick i priset. Men det var ingenting mot chocken över rummet. "Fönstret" gick inte att öppna, fastmurat, och vette ut mot en byggcontainer. Luften var kvalmig trots att en fläkt surrade ilsket. En mycket obehaglig känsla. Gick direkt till receptionen och bad vänligt att få lämna tillbaka rummet. Men det gick inte för sig. VIsst fick jag lämna tillbaka rummet, men pengarna kunde jag glömma. 1200 kronor för ingenting!!! Jag har aldrig varit med om något liknande.

• Bodde här: Januari 2012, reste ensam
6  Tack Viking-Gandalf
Omdömet skrevs september 29 2011

Då vi var ett större sällskap var det svårt att hitta rum till oss alla på ett och samma hotell. Nu är det inte svårt att förstå varför det fanns plats på just det här hotellet, de lär åtminstone inte ha några återkommande gäster.

Vid incheckningen frågade någon när frukosten serveras och vi fick då veta att frukost inte ingår. Till sist blev det i alla fall klarlagt att frukost skulle ingå i vår bokning samt att vi alla skulle ha rum med fönster. Det saknas tydligen i de flesta av rummen.

Rummen ligger i källaren och när jag drog ifrån gardinen i mitt rum tittade jag rakt in i omklädningsrummet på en byggbarack.

Hotellet saknar fullkomligt charm och påminner mest om de lägre däcken på en Finlandsfärja. Rummet var marginellt större än en hytt på en sådan båt. Det var ämnat för två, men jag disponerade det lyckligtvis ensam. Med två personer i rummet hade det blivit riktigt trångt. Möbleringen är verkligen basic. Den enda stolen i rummet var trasig och gick inte att sitta på. Skrivbordslampans kontakt var delvis sönderbruten och hade eventuellt varit farligt att ansluta den till vägguttaget, så jag avstod.

Men det värsta av allt är servicen som helt enkelt inte existerar på detta hotell. När jag börjat ta mat kom en tjej fram och frågade efter lappen. Jag ställde mig frågande till vad hon menade, men hon fortsatte att fråga efter lappen utan att förklara vidare. Till sist tog hon min bricka och så att jag måste gå till receptionen för att hämta en lapp. Väl där fick jag veta att alla gäster som ska äta frukost får en liten orange lapp vid incheciningen. Det hade man lyckats missa att ge ett tiotal av oss. Kvinnan i receptionen bad inte ens om ursäkt. Jag återvände till frukostmatsalen där tjejen som frågat efter läppen bokstavligt talat slet den ur min hand innan hon gav mig tillbaka brickan med mat som hon tagit. Fortfarande ingen ursäkt.

Vistelsen på Kungsbron är definitivt den värsta hotellupplevelse jag haft och jag vill starkt varna andra för att begå misstaget att boka rum där.

• Bodde här: September 2011
1  Tack Brunkulla
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Stockholmhotell
Best Western and hotel
Hotel C Stockholm
Nr 35 av 154 i Stockholm
2 702 omdömen
Visa priser

Besökt First Hotel Kungsbron? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om First Hotel Kungsbron

Adress: Västra Järnvägsgatan 17, Stockholm 111 64, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Stockholms län > Stockholm > Norrmalm
Bekvämligheter:
Bar/lounge Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 76 av 154 hotell i Stockholm
Prisklass: 722 kr - 3 116 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — First Hotel Kungsbron 3*
Antal rum: 151
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med First Hotel Kungsbron. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?