“Riktigt bra!”

Bra för: Lokal mat, Affärsmöten, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 11 april 2018

Mycket bra mat! Här finns en genuin känsla av lyx! Maten har bra kvalité, vinerna är noggrant utvalda och kombon blir som len mandelmjölk i gommen!

Tack Miguel d

Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vi hade inte förbokat något bord utan chansade och vi hade tur. Det blev en fantastisk kväll med en fyrarättersmiddag och utsökta viner till. Personalen var mycket kunniga, trevliga och serviceminded. Rekommenderas!!

Tack klaraslena
Omdömet skrevs 15 mars 2018

Åter så måste jag tacka för mycket god mat, Var på en vinprovning med Shafer och fick prova många underbara viner tillsammans med välsmakande mat till

Tack Christer G
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Testade deras vegetariska alternativ (trerätters Gröna Djuret) och fick uppleva en ny dimension av vanliga ”grönsaker” man så många gånger ätit tidigare. Även en efterrätt där de inte lockade med sötma utan istället med smak överraskade positivt. Inte billigt men mysigt med lite mörkt engelsk countrystyle.

Tack Odd W
Omdömet skrevs 21 februari 2018

Gjorde ett nytt besök på Djuret och sammanfattat var det tyvärr en besvikelse. Man har förändrat en hel i upplägget och man kan nu exempelvis få köttdetaljer från olika djur/fiskar, till skillnad från "förut" när det var 1 djur man förädlade detaljer från - vilket i sig är en bra förändring. Menyn vid detta tillfälle såg mycket bra ut, likväl vinpaketen, men tyvärr fungerar det inte i verkligheten.
Rätterna finner ingen harmoni och sältan är ofta alldeles för dominerande. Tyvärr var även några av rätterna nästan oätbara i sina kombinationer. Man får det inte att fungera alls. Servicen och vinerna, tillsammans med miljön gör att detta skulle kunna vara en kanonrestaurang (precis som den var förut), men just nu fungerar det inte alls, vilket känns synd.

Tack KungBabar

Resenärer som tittade på Bakfickan Djuret tittade också på

Besökt Bakfickan Djuret? Berätta vad du tyckte!