“Tyvärr en besvikelse”

Bra för: Lokal mat, Affärsmöten, Romantiska möten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 21 februari 2018

Gjorde ett nytt besök på Djuret och sammanfattat var det tyvärr en besvikelse. Man har förändrat en hel i upplägget och man kan nu exempelvis få köttdetaljer från olika djur/fiskar, till skillnad från "förut" när det var 1 djur man förädlade detaljer från - vilket i sig är en bra förändring. Menyn vid detta tillfälle såg mycket bra ut, likväl vinpaketen, men tyvärr fungerar det inte i verkligheten.
Rätterna finner ingen harmoni och sältan är ofta alldeles för dominerande. Tyvärr var även några av rätterna nästan oätbara i sina kombinationer. Man får det inte att fungera alls. Servicen och vinerna, tillsammans med miljön gör att detta skulle kunna vara en kanonrestaurang (precis som den var förut), men just nu fungerar det inte alls, vilket känns synd.

Tack KungBabar

Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Tog med min engelske vän för att smaka svenska köttbullar på en lunch. Jättegott och framförallt; kanontrevlig personal och en väldigt uppskattad lokal att luncha i. Cavan vi beställde till var dessutom perfekt!

Tack enidano
Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Ett större sällskap som hade bokat lunch i samband med utbildning under två dagar. Verkligen inte imponerad av varken maten eller servicen. Mat som var utlovad hade tagit slut och mat som var beställd serverades som något helt annat. Hit kommer jag inte gå igen.

Tack Charlott K
Omdömet skrevs 10 februari 2018

Åt avsmakningsmeny och alla rätterna höll väldigt hög klass. En fröjd att välja bland deras enormt tjocka vinlista. Här hittar man allt. Bra service och god mat.

Tack Rickard A
Omdömet skrevs 5 februari 2018 från mobil enhet

Gott omhändertagande från början till slut. Väl presenterad mat och utmärkta vinval. Mycket god mat även om jag tyckte att lägger blev lite för torrt eller kanske saknade den saftighet som jag hade önskat.

Tack Frida B

Resenärer som tittade på Bakfickan Djuret tittade också på

Besökt Bakfickan Djuret? Berätta vad du tyckte!