“Kom inte hungrig!”

Rankad som nr 1 157 av 3 381 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Underbara , roliga kompositioner av smaker , fina råvaror , fantastisk utsikt och professionell och kunnig personal. Efter att ha ätit 3 rätter , som var små som på Aloes 12 rätters avsmakningsmeny ( rekommendationen som gavs var 2-3 rätter ) , var vi fortfarande vrålhungriga . Men vår slott-tid var slut och och vi blev vänligt men bestämt anvisade att gå till ” vår hotellobby” med våra halvt urdruckna glas . Det kändes deppigt , så med magarna skrikande av hunger släpade vi oss till Restaurang Grappa och åt en andra middag. Gå gärna till Arc det lever upp till vad de lovar, men se det som en aptitretare , stöd-ät innan och ät snabbt innan tiden går ut. Utsikten är underbar och alla verkligen trevliga. ( Vi var ett gäng ganska små kvinnor och inte utsvultna rugbyspelare )

Datum för besöket: februari 2020
Tack TMAlvsjo

Omdömet skrevs 4 januari 2020 från mobil enhet

Utmärkt mat i en fantastisk restaurang högt över Vasastan. Stället har en Rooftop med en av Stockholms bättre utsikter (Listad som en av världens 10 bästa takbarer 2019 i Forbes). Restaurangen har en asiatisk meny. Personalen är kunnig och hjälpsam. Starta gärna någon cocktail tex Story Writers Daiquiri. Jag kan speciellt rekommendera Korean Sharing med tre sorters kött och ett 10-tal tillbehör som läggs på salladsblad. Enkelt förklarat: Koreansk Taco.
Ett måste! Avsluta med en BLQ Espresso Martinique.

Datum för besöket: januari 2020
Tack M2948HJroberts
Omdömet skrevs 15 december 2019 från mobil enhet

Härligt högt upp bland takåsarna finns denna asiatiska pärla. Intressant och god meny. Avslappnad snabb service. Ett grymt alternativ till hippa restauranger lite utanför city.

Datum för besöket: december 2019
Tack eltejp
Omdömet skrevs 4 september 2019 från mobil enhet

Kul entre med fin belysning och jazzmusik under bar himmel. Så hiss upp till 11:an.
Koreansk meny där vi fick en massa spännande att fylla salladsknyten med. Alla gjorde på sitt vis. Mycket gott och fräscht. Högt pris men det kändes värt.
Just denna kväll var för sval för baren ute men man förstår att den är full när det är varmare. Vilken utsikt över hela stan!
Rekommenderas!

Datum för besöket: september 2019
Tack yvionney
Omdömet skrevs 31 augusti 2019 från mobil enhet

Har varit på aw med kollegor utomhus i solen och ätit middag med familjen här. Det första man slås av är den fantastiska utsikten med 360 graders vy över Stockholm. Dock ur ett annat perspektiv jag är van, vilket är trevligt. Väldigt trevlig personal som gör sitt allra bästa trots ibland stor ansamling av gäster.
Bra på drinkar och vin men kunde ha ett bättre ölutbud. Särskilt kanske mer öl från stockholmsområdet vore trevligt. Maten var koreansk och väldigt god och mättande för hela sällskapet. Priserna är ganska höga, dock bra kvalitet på service och mat. Lite väl mycket folk på terrassen när det är soligt och fint. Men helt klart väl värt ett besök!

Datum för besöket: juni 2019
Tack 82petterd

Resenärer som tittade på Arc tittade också på

Besökt Arc? Berätta vad du tyckte!