“Osvensk restaurang med några år på nacken”
Omdöme om Restaurang B.A.R.

Restaurang B.A.R.
Rankad som nr 154 av 3 386 Restauranger i Stockholm
Kök: Modernt
Bra för: Familjer med barn, Större grupper, Särskilda tillfällen, Barhäng, Affärsmöten, Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Lunch, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Restaurangen har 10 år på nacken, serverar fisk och skaldjur med tillbehör. Du kan välja fritt i en generös meny, grillade fisk och skaldjursrätter. Sås och tillbehör väljer du separat.
Mkt gäster, fullt i restaurangen, känns väldigt sydeuropeisk i sitt upplägg. Servitören trevlig men något stressad. Hela stämningen var glad men stressad.
Servitören var mkt dålig på svenska vilket gjorde de svårt att höra vad han sa i bruset av andra gäster.
Toaletten var sliten, dörren och väggar skitiga.

Maten var helt ok, efterrätten pavlova med färska hallon var ljuvlig.
Väl värt besöket

Datum för besöket: februari 2020
Tack 243carinah

Omdömet skrevs 25 januari 2020 från mobil enhet

Nästan en helt perfekt matupplevelse med välkomponerade rätter med bra bra råvaror. Trevlig och kunnig serveringspersonal som lyckades väl i rekommendationerna. Minus för hovmästarens hantering och brist på engagemang för vår placering.

Datum för besöket: januari 2020
Tack glob2000
Omdömet skrevs 4 september 2019 från mobil enhet

Min man och jag bokade in en middag för två för att få möjlighet att gå hit en andra gång. Första gången var vi väldigt nöjda med allt! Från personal till kvalitén på maten. Den här gången tog vi ut svängarna lite mer. Då vi hade en kunnig servitör till bordet så bestämde vi oss för öring och uer med rekommenderade tillbehör. Vi började med ostron och bubbel. Ostronen var oerhört goda! Där efter kom sedan huvudrätterna. Kan bara säga att de var gudomligt goda och perfekt tillagade!
Rekommenderar B.A.R om du vill äta tillagad fisk av toppklass!
Kommer tillbaka!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack evalenah2014
Omdömet skrevs 3 september 2019 från mobil enhet

Lönelördag, varm kväll månadsskiftet augusti o september. Fullbokad krog. Mycket folk i rörelse. Förväntad puls på denna kvällen.
B.A.R. kan nästan inte misslyckas med detta.
Men.
Hade bord kl. 21.00 och krogen var fullsatt.
Naturligtvis. Vilket köket visste långt i förväg.
Hovmästaren satte ned oss, vänlig servitris anslöt och frågade om dryck och sen gick det mesta fel.

Sammanfattningsvis byttes servispersonal hos oss vid flera tillfällen vilket gjorde att ingen var uppdaterad på oss. I ”Saluhallen” där man väljer den fisk man vill ha fanns mest is och glesa bitar osammanhängande fisk som pga olika anledningar inte gick att beställa. Torsk och lax fanns. Otroligt fantasilöst. Och på ”Kvällens Tavla” var samtliga sju helgrillade fiskalternativ slut. Vi lärde oss att efter kl.18.30-19.00 bör man inte boka bord här! Vansinnigt dåligt!!

Två fiskälskare i sällskapet tvingades till Råbiff och Ryggbiff (!) Det fanns bokstavligen inte fisk.
Humrarna i akvariet var stora (läs små) som havskräftor. Inte riktigt helt spännande.
Så.
Bäst var förrätterna där samtliga enades om ostron vilket ingen hade tillagat. Svårt att misslyckas då. Dock misslyckades servisen totalt att förklara skillnaden på de ostron som menyn erbjöd. Vi fick gå på pris. Dyrt-godare.
Billigast-minst smak. Komiskt, men det blev bra.

Sämst var den oväntade och helt märkliga bristen på råvaror på en Henrik Norströmkrog.
Samt den förvisso snälla men helt okunniga personalen och dess obegripliga rockader med oss rent fysiskt och om vad för mat (icke mat) som kunde erbjudas.

Gissa hur knepig den notan såg ut när vi skulle betala. Ovärdigt B.A.R.
Jag som så gärna ville tycka om denna restaurang.

Datum för besöket: september 2019
Tack dafteke
Omdömet skrevs 2 augusti 2019 från mobil enhet

Grymt käk rakt igenom!!!
Oerhört trevlig kökspersonal vid sidan av baren (en lång en) som verkade ha blykoll på grejerna. Förklarade på ett pedagogiskt sätt rätternas innehåll och var otroligt sympatisk.
Hit kommer vi gärna tillbaka

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Meander541196

Resenärer som tittade på Restaurang B.A.R. tittade också på

Besökt Restaurang B.A.R.? Berätta vad du tyckte!