“Vad kan men mer begära!!!!”
Omdöme om Matrosen Smorrebrod

Matrosen Smorrebrod
Rankad som nr 254 av 3 651 Restauranger i Stockholm
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 18 oktober 2022

Då var vi i Stockholm (Köpenhamn?) igen. Då är detta ett måste för smörrebrödsälskare. Prova gärna veckans/dagen smörrebröd dom är helt utsökta.
Så lägger vi till en supertrevlig personal. Då kan man inte begära mer!

Datum för besöket: oktober 2022
Tack Gordonfjant

Omdömet skrevs 26 mars 2022 från mobil enhet

Som att komma till Köpenhamn.
Kan man få smörrebröd i Stockholm som är ”på riktigt”? Ja, på Matrosen förflyttas man i tid och rum till en miljö och kvalitet som är i Danmark.

Datum för besöket: mars 2022
1  Tack Thomas J
Omdömet skrevs 31 januari 2022 från mobil enhet

Återbesök. Mycket nöjd. Gott och vällagat. Trevlig miljö. Vänlig proffsig servis. Väl värt ett besök. Köpenhamns känsla.

Datum för besöket: januari 2022
2  Tack 982andersl
Omdömet skrevs 9 januari 2022 från mobil enhet

Då det inte är läge för Danmarksresan så klarar man sig utmärkt med Smörrebröden på Matrosen. Man kan bli lyrisk för mindre

Datum för besöket: januari 2022
1  Tack Gordonfjant
Omdömet skrevs 22 november 2021

Givet namnet på restaurangen är det inte till min förvåning att man väl till bords blir serverad danska smörrebröd, något som under lång tid varit svårt att komma över i Stockholm. Mig veterligen är detta en av (endast!) två krogar som tagit smörrebröd till Stockholm. Har varit och besökt båda restaurangerna och kan verkligen fastställa att Matrosen är närmast originalet, sett till såväl stämning som anrättningarna.

Man slås direkt av den gemytliga danska känslan så fort man gör entre, känns som man kommit in på en restaurang i Köpenhamn trots att man befinner sig i Gamla Stan. Det är trångt, varmt och stämningen är god.

Menyn innehåller det man i stort sett kan önska och förvänta sig. Inga nymodigheter men inte inte heller trivialt, precis så som det ska vara. Dryckessortiment lämnar inte övrigt att önska, snapsutbudet håller god dansk standard med ett femtontal olika sorter, som serveras med ytspänning, som sig bör! Ölsortimentet lever också upp till förväntningarna.

Bordsbokning förordas då de ofta är mycket gäster. Ett stort plus i kanten för Matrosens faciliteter, alltid rent, snyggt och städat.

Gör er själva tjänsten att besöka Matrosen, trevlig miljö, fantastisk mat, dryck och service. Trots det faktum att det "bara" är smörgåsar så bör du ta tid på dig, för detta är inte bara en måltid utan även en upplevelse!

Datum för besöket: juni 2021
Tack jonnybage

Resenärer som tittade på Matrosen Smorrebrod tittade också på

Besökt Matrosen Smorrebrod? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.