“De bästa smörrebröden i stan, och läget är fantastiskt.”
Omdöme om Matrosen Smorrebrod

Matrosen Smorrebrod
Boka bord
tis 22/6
20:00
Rankad som nr 243 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Område: Gamla stan och Riddarholmen

Toppklass på de här otroligt trevliga ställe där Jenny med personal tar hand om gästerna på så trevligt sätt.
Goda och matiga smörrebröden, den ena efter den andra överträffar varandra. Man får inte nog.
Favorit är nog den med Rostbiff och Lax med porcherat ägg.
Prisvärt !!!

Datum för besöket: maj 2021
Tack HerrHoffa

Omdömet skrevs 10 april 2021

I vårsolen på Skeppsbron bestämde vi oss för att prova smörrebröden från Matrosen. Lokalen känns välkomnande och fräsch, uteserveringen likaså.
Smörrebröden var riktigt välsmakande och tjusigt presenterade. Vi var ett sällskap på tre som delade på flera rätter, där jag anser att rostbiffen var vinnaren. Är du hungrig rekommenderar jag att ta 2-3 smörrebröd för att bli mätt.
Matrosen får 4/5 stjärnor av mig då rätterna känns rätt små och det dröjde en stund innan maten kom in men annars känner jag mig nöjd och återkommer gärna.

Datum för besöket: april 2021
1  Tack Vacationer692900
Omdömet skrevs 20 mars 2021 från mobil enhet

Lika nöjd nu som förra gången. Åt sen lunch/tidig middag en lördageftermiddag. Gott, snyggt upplagt och vänlig service. Det blir fler besök.

Datum för besöket: februari 2021
Tack 982andersl
Omdömet skrevs 13 mars 2021

Underbara smörrebröd som känns nästan som i Danmark, trevlig personal och fin stämning. Lokalen är jättefräsch. Jag ser fram mot nästa besök!

Datum för besöket: mars 2021
Tack ceciliac275
Omdömet skrevs 15 februari 2021 från mobil enhet

Mycket bra. Ombonad trevlig lokal. Vänlig service. Goda och välgjorda smørrebrød. Attraktiva för såväl ögat som gommen. Bra urval av såväl öl som snapsar.

Datum för besöket: februari 2021
Tack 982andersl

Resenärer som tittade på Matrosen Smorrebrod tittade också på

Besökt Matrosen Smorrebrod? Berätta vad du tyckte!