“Fantastiskt”

Rankad som nr 287 av 3 410 Restauranger i Stockholm
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 13 mars 2021

Underbara smörrebröd som känns nästan som i Danmark, trevlig personal och fin stämning. Lokalen är jättefräsch. Jag ser fram mot nästa besök!

Datum för besöket: mars 2021
Tack ceciliac275

Omdömet skrevs 15 februari 2021 från mobil enhet

Mycket bra. Ombonad trevlig lokal. Vänlig service. Goda och välgjorda smørrebrød. Attraktiva för såväl ögat som gommen. Bra urval av såväl öl som snapsar.

Datum för besöket: februari 2021
1  Tack 982andersl
Omdömet skrevs 10 oktober 2020 från mobil enhet

Fantastiska smörrebröd med god öl och snaps. Kan det bli bättre? Bäst att boka bord för det är välbesökt❤️

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Storkarin
Omdömet skrevs 25 juni 2020 från mobil enhet

Hämtade take away som jag bokade på nätet för en picnic. Allt klart och packat på utsatt tid och smörrebröd med 80/20 principen dvs 80% pålägg och 20 bröd.
Riktigt gott! Karl med K

Datum för besöket: juni 2020
Tack KarlwithK
Omdömet skrevs 11 april 2020 från mobil enhet

Väl värt promenaden ett kvarter till i Gamla Stan ligger restaurang Matrosen. Autentisk miljö som lika gärna skulle kunnat ligga på en bakgata i Helsingør eller Nyhavn, København. ”Håll-käften-goda” :) smørrebrød har komponerats väl och serveras med ett leende från gästvänliga Jenny som alltid har en minut över för en pratstund med gästerna. Min favorit bland delikatesserna är leverpastejen! En kall öl och kanske en liiiiten snaps till om andan faller på. Utomjordiskt tjocka skivor gräddpastej med extra allt. Mums! Här blir jag stamgäst.

Datum för besöket: april 2020
Tack MirjamMirre

Resenärer som tittade på Matrosen Smorrebrod tittade också på

Besökt Matrosen Smorrebrod? Berätta vad du tyckte!