“Trevligt ställe med god koreansk mat”
Omdöme om Madam

Madam
Rankad som nr 1 106 av 3 433 Restauranger i Stockholm
Område: Södermalm Område
Område: Södermalm Område

Kändes som ett skönt koreanskt ställe där maten var riktigt god och servicen från ägaren var topp. Rolig men inte för på och kunde guida oss fint genom middagen. Priser som kändes helt rimliga också.

Kommer absolut tillbaka hit.

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack staffanh2015

Omdömet skrevs 25 september 2020 från mobil enhet

Servisen hade lite bråttom att ta beställningen; så det blev att ta enligt igenkänningsfaktorn och därmed Bibimbap. Jag tyckte inte om att få maten serverad i en skål som luktade överhettad bastu, för mig tog det bort hela matglädjen. Hade behövt betydligt mer kimchi vid sidan av för att fräscha upp, för spenat som blev soggig av värmen gjorde inte upplevelsen bättre, det kändes bränt. De rätter som övriga sällskapet tog var en fyra, men min en tvåa så därför betyg tre.

Datum för besöket: september 2020
Tack AnnikainV
Omdömet skrevs 8 augusti 2019

Vi bokade bord på Madam då vi hört gott om både maten och servicen. Vi har rest runt mycket i Korea och uppskattar maten och känner till den väl! Vi beställde bland annat in bibimbap och där var köttet sönderstekt så att det var svart. I kimchigrytan var det ett hårstrå i när vi påkallade personal så frågade hen otrevligt vad de skulle göra med det?! Fick inte ens en ursäkt utan fick be personalen ta ut maten då vi inte ville äta mat med hår i, vilket kanske kan ses som en självklarhet! Personalen kändes inte serviceinriktade alls utan vi kände oss i vägen som gäster. Vi kan tyvärr inte rekommendera detta ställe!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack AnnHe1234
Omdömet skrevs 17 juni 2019

Min dotter har pluggat Koreanska i Seoul i ett halvår, och älskar sedan dess den koreanska maten. Vi gick dit tillsammans för en söndagslunch, och det var en mycket bra ide!
Vällagad, autentisk mat, rikliga portioner och uppmärksam service.

Datum för besöket: juni 2019
Tack DagH1964
Omdömet skrevs 20 april 2019 från mobil enhet

Kan verkligen rekommendera Madam. Trevligt modern inrett, intressant meny. Vi åt Bipimpab och bläckfisk och det var mycket gott och vackert serverat. Boka bord, det är ofta fullbokat!

Datum för besöket: april 2019
1  Tack Ssolivi

Resenärer som tittade på Madam tittade också på

Besökt Madam? Berätta vad du tyckte!