“Utmärkt fusion av en arabisk”
Omdöme om Bitza

Bitza
Rankad som nr 1 069 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Område: Södermalm Område
Område: Södermalm Område

Utmärkt fusion av en arabisk gammelfasters hemliga recept och en välgjord pizza på italiensk vis. Brova brova brova :)

Datum för besöket: maj 2021
Tack LuisVega2014

Omdömet skrevs 14 november 2020 från mobil enhet

Långt från äkta Mellanöstern smaker. Shawrma pizza var bara gott bröd men fyllningen under all kritik. Hummus var ett riktigt skämt och de borde skämmas att de serverar det och låtsas att det är hummus. Vilken burk hummus som helst är mkt bättre.tråkigt!
Gott bröd. Bra sallad med gott grillad aubergine.
Trevlig personal.
Vill man ha äkta orientaliska smaker i Stockholm får man åka till förorterna.
Inget arabisk kaffe!

Datum för besöket: november 2020
Tack ammbar
Omdömet skrevs 7 september 2020

Konceptet lät mycket intressant. Pizza med fokus på annorlunda toppings.
Vi var ett gäng som delade på två pizzor, Chorizo och Shwarma.
Pizzabotten var tunn och krispig och var välgjord, men ingen av de två pizzorna gav mig någon wow-känsla.
Bitza får dock plus för en mysig lokal på en mysig adress. Passar bra att ta en öl och dela på en pizza.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Vacationer692900
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Trevlig service minded personal. Mysigt med goda smaker på pizzorna, väl värt ett besök. Mysig uteservering.

Datum för besöket: juli 2020
Tack camillaolsson23
Omdömet skrevs 1 mars 2020 från mobil enhet

Fantastisk brunch! Stora rätter fyllda med smak och kärlek. Mysig atmosfär med härligt avkopplande musik och varm personal som kommer ut och kollar läget. En undangömd pärla!

Datum för besöket: mars 2020
1  Tack sam_eyre88

Resenärer som tittade på Bitza tittade också på

Besökt Bitza? Berätta vad du tyckte!