“Omöjligt att få iskaffe i värmen”
Omdöme om Kaffekoppen

Kaffekoppen
Rankad som nr 12 av 148 Kaffe och te i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Personalen pratar dålig engelska och
verkat rädda och vågar inte ta några som helst initiativ.
Det gick helt enkelt inte att få en iskaffe.
Lade märke att en ostsmörgås kostar 84 kr vilket är vansinnes dyrt även i gamla stan.

Kommer aldrig någonsin gå dit igen.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack GuyFromStockholm

Omdömet skrevs 27 oktober 2019

Längst in i lokalen och undanskymd, hittar man spiraltrappan som leder ner. Efter många trappsteg kommer man in i ett uppmurat rum från medeltiden. Tankarna går direkt till att detta rum använts som en medeltida fängelsehåla. Den har heller aldrig renoverats, sedan dess. Vatten och bröd är utbytt mot ett brett urval av goda varma drycker, smörgåsar i XL-size och goda bakverk. Ett café där man kan njuta i goda vänners lag.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack DALSLANDISVERIGE
Omdömet skrevs 28 september 2019 från mobil enhet

Mysigt fik mitt i Gamla stan. Platsen gör att priserna blir höga (54 kronor för en latte!). Helt okej fika, men klumpig vaniljsås. Kul att man kunde sitta ute i september. Toaletten var ej barnvänlig, först ner för en lång, smal, brant spiraltrappa. Sen inget skötbord.
Personalen var trevlig om än något förvirrad.

Datum för besöket: september 2019
Tack J8M7K
Omdömet skrevs 3 maj 2019 från mobil enhet

En trevlig ställe med god fika. Tyckte mycket om smörgås med skagenröra, både stor och god.
Rekommenderas.

Datum för besöket: maj 2019
Tack xenyli
Omdömet skrevs 15 april 2019

Charmigt o mysigt café i Gamla Stan, rejält stora portioner både på mat o fika. Gillar miljön i källarvalven som andas historia. Finns även några platser utanför som är på Stortorget. Återkommer hit när jag är i Stockholm då jag verkligen gillar deras bakverk som smakar som hembakat.
Jag som är dålig på engelska hade dock gärna sett att personalen kunnat svenska då vi faktiskt är i Sverige. Blev lite kommunikationsproblem. Även om det ligger mitt i största turistfällan i Stockholm så tycker jag ändå att svenska är språket man ska kunna.

Datum för besöket: april 2019
Tack Jefos1978

Resenärer som tittade på Kaffekoppen tittade också på

Besökt Kaffekoppen? Berätta vad du tyckte!