“Förfallet.. ”
Omdöme om De Svarta Faren

De Svarta Faren
Boka med
Spara upp till 50°% när du bokar online *
De Svarta Faren har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 2 577 av 3 498 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Verkligen synd att man gjort om en sådan fin restaurang till en lokal pizzeria... Behöver gamla stan fler? Verkligen? Och en pizza för 180??? Nä tack som dem kryddat med för mycket svartpeppar.. Suck nej tack

3  Tack Thomas P

Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Menyn på hemsidan innehöll många fina rätter men när vi väl kom till restaurangen så fick vi en helt annan meny som påminde mer om den man hittar på lokala pizzerian. När vi påpekade detta få vi till svar att de bytt ägare och inte hunnit göra om hemsidan.... Snacka om falsk marknadsföring!!
Maten var medioker till ett skyhögt pris. Ingen som frågade om maten smakade bra, om någon ville beställa mer dricka eller något annat.
En besvikelse på alla sätt!!!

3  Tack Anna W
Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Nya ägare,dåligt urval på menyn.Maten var hemsk,uppvärmd kyckling i Ceasarsalladen..beställde laxen istället...saknade både sås och sparris när den kom in.Servicen var sådär,maten kom in innan vinet som de hade glömt!
Dessutom var det dyrt,menyn på hemsidan är betydligt större än vad som erbjöds på plats.

3  Tack MariaN2153
Omdömet skrevs 12 mars 2018

Restaurangen har fått nya ägare, priserna gick direkt upp med ca 30 %. Denna prisutveckling är inte motiverad då matens kvalité inte har blivit bättre!

3  Tack Miguel d
Omdömet skrevs 26 februari 2018

Supermysig lokal med vänlig personal. Höga priser, som alltid kring Stortorget men det är det kan det vara värt.
Grillad oxfilé på planka, vällagat men inget utöver det vanliga. Rekommenderar däremot Tiramisun som var exemplarisk.

Tack Maria N

Resenärer som tittade på De Svarta Faren tittade också på

Besökt De Svarta Faren? Berätta vad du tyckte!