“Mysigt, gott men oorganiserat”
Omdöme om Tabberaset

Tabberaset
Boka bord
fre 14/8
20:00
Rankad som nr 630 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Område: Södermalm Område
Beskrivning: Vi hoppas att Ni precis som Vi älskar svensk husmanskost. Vår tanke är att hämta inspiration och smaker från det gamla svenska köket och göra det på vårt vis i modernare tappning.
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Jag vill så gärna ge detta supermysiga, hemtrevliga och charmiga ställe med god mat ett högre betyg, men landar trots alla dess företräden på medel. Detta helt enkelt för att vissa grunder inte sitter som de ska. Brödet tog slut under kvällen. Det tog 40 minuter mellan respektive servering, vilket inte är toppen om man satsar på att servera mellanrätter som ska delas. Det saknas helt enkelt ordning. Med det sagt vill jag ändå gå tillbaka och ge stället ett nytt chans helt enkelt för dess enorma charm, avslappnade och charmiga personal och inte minst för att maten var fantastisk.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 396helenal

Omdömet skrevs 3 januari 2020 från mobil enhet

Positivt överraskade av detta mysiga ställe. Fin inredning med gamla loppisfynd och maten smakade fantastiskt gott. Bra service och vi återkommer snart.

Datum för besöket: januari 2020
1  Tack annabU3232KE
Omdömet skrevs 3 november 2019

Jag var där med några vänner, som valde just dettaställer för att de serverar typiskt svenska rätter i litenegen tappning. Vi tyckte alla att de rätter de serverade gjorde besöket mycket väl värt.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack almqvistlennart
Omdömet skrevs 13 september 2019

Att besöka den här lilla pittoreska restaurangen, som ligger lite avsides, långt ner på Folkungagatan, är som att bli hembjuden till vänner. Man känner sig genuint välkommen och servicen är glimrande. Den här gången var det kräftskiva. Bordet välkomnar oss med pynt och kräfthattar. Sedan kommer små fyndiga tapas in. Kräftconsomme, ostpaj och annat smått och gott som toppas med riktigt goda signalkräftor från Hjälmaren. Notan kommer i en tändsticksask med två kolor. Missa inte den här lilla godingen. Tabberaset är värt ett besök eller två

Datum för besöket: september 2019
1  Tack Prillan2015
Omdömet skrevs 31 augusti 2019 från mobil enhet

Beställde in fyra rätter som inte imponerade i smak och inte heller mättade något särskilt. Gå hit om du gillar att betala mycket för lite mat som inte smakar mycket.

Datum för besöket: juni 2019
1  Tack 948marcusd

Resenärer som tittade på Tabberaset tittade också på

Besökt Tabberaset? Berätta vad du tyckte!