“Tråkig brunch”

Rankad som nr 937 av 3 384 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn
Omdömet skrevs 3 februari 2020 från mobil enhet

Tråkig brunch, varma maten var inte varm och resten kändes som det stod kvar från gårdagen. Väldigt litet utbud. Hovmästaren måste verkligen hata sitt jobb, han stod uttråkad och stirra på en äldre man som tydligt inte klarade av att hänga upp sin jacka själv istället för att ge service och hjälpa till. Servitörerna/servitriserna var så trevliga. Maten var verkligen under all kritik, även bemötandet vid dörren.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Fixsa

Omdömet skrevs 30 januari 2020 från mobil enhet

Mycket bra krogmat men otroligt dålig service som drar ner betyget för mig.

Vi hade beställt vintermeny-paketet, men hatar servisen detta påhitt, undrar man?Maten är dock jättebra här! All eloge till köket! Förrätter vi åt var jordärtskockssoppa och skagen, båda över förväntan! Huvudrätt oxfilé och pommes med bra tillbehör. Efterrätt; brule-fin och chokladfondant-överbakt men ändå god.

Servicen var ett skämt. Vi kändes som att vi kom och störde från att vi dök upp! Fick inte ens ett välkommen av hovmästaren. Inget leende ens. Sen var vår servitör inte den mest uppmärksamma direkt. Vi sa till 3 ggr innan vi fick vatten. Vi fick in förrätt utan att ha fått chans att beställa vin till. Vid beställningen av förrättens vin, påpekade servitören att det absolut inte var rätt för min väninnas mat fastän hon var medveten om det och ändå valt det. Sedan fick jag provsmaka och sa att det var bra, varpå servitören fnyser högljutt och hånfullt, som att såklart är det bra (varför behövde jag då smaka?). Otroligt underligt.

Mitt sällskap påpekar sedan till servitören i vad vi tycker var god tid innan varmrätten att vi gärna kan vänta med den, varpå svaret blir, ”maten kommer inte nu”, utan den kom istället 1 minut senare. Suck. Deja vu vid varmrätten när den kommer in, vi har inget vin så vi får be hovmästaren om det medan maten står och svalnar.

Allt förklarades innan vi skulle gå, när servitören chittchattar med grannbordet och de frågar om han trivs i Sverige och han svarar att han hatar det.

Gå inte dit om du vill bli ompysslad och väl behandlad.

Tack 26kjk26
Omdömet skrevs 19 januari 2020

Vi åt två rätterna från a la carten. Skagen och sen oxfilé och röding till varmrätt. Skagen va god men ingen wow rätt, min sambo tyckte oxfilén va god men inte heller där något wow. Jag åt rödingen och den wow wow wow! Så god, len, syrlig och smörig. Vinet va perfekt till. Tack för trevligt besök och fin service.

Tack madde0880
Omdömet skrevs 15 januari 2020

Den värsta och sämsta brunch/lunch jag varit med om.
Lokalen var stimmig, övervarm och rörig.
Jag hade bokat bord till kl 14. Fick vänta 15 min i kö innan blev placerad i bordet. ingen välkomnade mig vid ankomst. Hovmästaren visade sig först efter att jag hade påpekat åt en av personalen som hämtade honom från bakrummen.
Buffen var en katastrof. Hälften av alla kladdiga serveringsfat var tomma. Den kallrökta laxen låg i klimpar på fatet. Äggröan var en obeskrivlig massa. Hela upplägget av buffen osade av slarv och oomtanke och ointresse av någon kärlek för ambition.
Serveringspersonalen var gullig, men blusarna fulla av matfläckar. Hovmästaren ointresserad och osynlig. Massor med småbarn och hundar.
Jag skämdes för min gäst!
Aldrig mera denna krog innan den övertygar om en helrenovdring av sina ambitioner.

Tack Eelu
Omdömet skrevs 1 december 2019

Trevlig service med godmat och dryck och stämning. Dock fick en av våra vänner dryck av misstag på sina finkläder. Men det är mänskliga faktorn och kyparen bad väldigt mycket om ursäkt.Tyckte dock att gästen skulle få någon kompensation (ex dryck) för detta men vi sa ingenting då personalen var trevliga och gav oss bra service annars hela kvällen. Det blev en miss i notan men det löste sig sen. I stora hela gott julbord!

Datum för besöket: december 2019
Tack MichelleH-9100

Resenärer som tittade på Djurgårdsbrunns Bar & Restaurang tittade också på

Besökt Djurgårdsbrunns Bar & Restaurang? Berätta vad du tyckte!