“Krogvecka med bokningsproblem”

lör 8/8
20:00
Rankad som nr 244 av 3 384 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Beskrivning: OM PROVIANT OCH SVENSK RÅVARUKULTUR När vi säger råvarukultur menar vi smakrik, hållbar och engagerande mat, tillagad från grunden med råvaror i säsong som lyfter fram våra svenska producenter. Vi vill ha en levande landsbygd och fortsatt produktion av fina råvaror i Sverige. Vi hjälper svenska producenter att nå ut med sina produkter genom att använda dem i vår matlagning, erbjuda dem i våra butiker samt genom att sprida kunskap och allmän råvaruglädje. Men framför allt vi vi göra våra gäster glada genom ett gott värdskap, matupplevelser och god service.
Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Vi hade bokat två veckor i förväg genom krogveckan, men när vi kom så fanns inte bokningen registrerad trots att jag hade mejlbevis. Fick därför ett litet drinkbord vid fönstret istället för vita dukar i själva restaurangen. Svårt att få plats med tallrikarna, men vi beställde ändå eftersom vi åkt långt för att äta lördagsmiddag. Tog carpaccio på hjortstek med pumpafrön och Wrångebäcksost till förrätt, någon skiva av steken var seg men annars mycket gott. Sedan valde vi renen, som serverades med päronsås, spetskål och matveterisotto, läckra smaker. Drack husets öl till. Maten var mycket god, men trist att behöva sitta på hårda stolar genom middagen. Konstigt att man kan tappa bort en bokning tycker jag, och det drog ned betyget något.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 482katt

*Besök under Krogveckan*

God mat, trevlig atmosfär med luftiga utrymmen och stilfullt inrett.

Maten vi fick välja var direkt tagen från deras meny, så inga speciella menyer för krogveckan och inte heller mindre portioner.

Maten var riklig, genomtänkt och väldigt god. Jag tog detas carpaccio, röding och citronparfait och ingenting gjorde mig besviken.

Datum för besöket: januari 2020
Tack worldinabackpack
Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Utmärkt välkomponerad mat som är en stilren modern version av klassisk svensk mat. Alla rätter balanserade smakerna väl. Den enda oklarheten var den förvisso goda hallonglassen som kändes malplace tillsammans med creme brulen. Trevlig kompetent personal som möjligen försökte fylla på vatten något för många gånger (om man ska klaga på något...). Jag gillade särskilt de snygga och stilrena detaljerna som kommer igen i porslinet och inredningen. Hit kommer jag gärna igen!

Datum för besöket: februari 2020
Tack 396helenal
Omdömet skrevs 10 november 2019 från mobil enhet

Valde den vegetariska menyn(utan dessert) och blev inte besviken. Både betor och risotto smakade fint. Provsmakade köttmenyns förrätt och den var fantastisk!! Carpaccio på hjort med ljuvliga tillbehör. Mums! Superfin service och mat inom rimlig tid trots spishaveri i köket. Imponerade!

En trevlig restaurang, skön miljö och bra ljudnivå.

Datum för besöket: november 2019
Tack jennyd645
Omdömet skrevs 21 oktober 2019

Vi fick väldigt bra service, tips på väldigt trevliga viner. Vi var ett sällskap som tog en hel del olika rätter som vi alla var väldigt nöjda med.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack 183malinb

Resenärer som tittade på Proviant Östermalm tittade också på

Besökt Proviant Östermalm? Berätta vad du tyckte!