“Middag med barn och barnbarn”
Omdöme om Fem Små Hus

Fem Små Hus
Boka med
Fem Små Hus har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 33 av 3 164 Restauranger i Stockholm
Kök: Skandinaviskt
Bra för: Romantiska möten, Affärsmöten, Lokal mat, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs mars 13 2017 från mobil enhet

Restaurangen är festligt dukad med bord med vackra dukar, blommor och brutna servetter. Personalen är vänlig hjälper oss tillrätta med tex vinval, utan att vi känner oss ruinerade.
Vi äter restaurangens meny med tre rätter och trots att en del krockar med allergier lyckas de få fram suverän mat som även åttaåringen (yngst) gillar skarpt! Vi blev väldigt imponerande!

Tack Lotta H

Omdömet skrevs mars 13 2017 från mobil enhet

Mycket god mat och mysig miljö. Maten tog lite tid att få, men vill man ha snabbmat kan man gå någon annanstans. Personalen gav god service och var trevliga. Värt ett besök!

Tack Johan O
Omdömet skrevs mars 12 2017 från mobil enhet

Riktigt bra mat, förrätten med älg carpaccio var suverän precis som fisken jag åt till huvudrätt liksom efterrätten med hjortron.
atmosfären var mysig men den kvinnliga servitören var mindre road av att servera och verkade inte vara den gladaste och mest entustiastiska människan, kändes lite nonchalant.

Tack Agrande78
Omdömet skrevs februari 19 2017 från mobil enhet

Vi var där med ett större sällskap ca 40 personer och fick sitta i lokalerna längst ner. Under kvällen blev det helt olidligt att sitta där nere. Luftkonditionering var inte dimensionerad för större sällskap. Linserna klibbade fast av värmen och huvudvärk dök upp på ett antal av sällskapet. Vilket förstörde den totala upplevelsen. Maten var ok, ingen gastronomisk "halelulia moment" min röding var torr och som norrlänning vet man hur riktigt god tillagad röding ska smaka.
Flera av oss gick upp och satte oss utanför toaletterna bara för att få frisk luft vid ett antal tillfällen. Personalen var kunnig men en hårsmån ifrån att upplevas som nonchalant. Ju fler stjärnor desto nonschalantare, jag fick känslan av att de mest ville att kvällen skulle ta slut.
Så om ni bokar bord där se till att inte hamna i de lägre lokalerna.

Tack Monica J
Omdömet skrevs februari 15 2017

Maten var mycket bra. Det var trångt men gemytligt. Vi kommer att gärna tillbaka vi stockholmsbesök.

Tack Moni740i

Resenärer som tittade på Fem Små Hus tittade också på

Besökt Fem Små Hus? Berätta vad du tyckte!