“Kanon upplevelse!”
Omdöme om Glashuset

Glashuset
Rankad som nr 17 av 3 439 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Beskrivning: Vi skapade en storstadsoas precis där den passade som bäst. Vid Strandvägskajen, bara ett stenkast ifrån Nybroplan. Glashuset är ett modernt brasserie som erbjuder kreativ, spännande och vällagad mat med höga smaker, året om…
Omdömet skrevs 4 augusti 2021 från mobil enhet

Vi käkade Burrata och Röda räkor till förrätt och tillsammans med det det rekommenderade röda vinet var det en GRYM smakupplevekse! Till huvudrätt satsade vi på Iberico och en vegetarisk (Halloumi sandwich), återigen riktigt bra mat. 10 av 10 till den serviceinriktade personalen som hade stenkoll och gjorde kvällen riktigt minnesvärd.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Qasthen

Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Helt ok mat. Lång väntetid för att få mat. Stället känns lite överskattat. Servitör som försöker ge bra service. Hade högre förväntningar på inredning och comfort.

Datum för besöket: juni 2021
2  Tack Quest155511
Omdömet skrevs 28 juli 2021

Jag är inte generös när jag delar ut 5or i betyg. Men detta stället är ett av de få som förtjänar det.

Vår värd för kvällen, jag är dålig på namn men har för mig att han hette Carl-Sebastian (ursäkta om jag har skrivit fel namn), han var fenomenal.

Firade min förlovning där och värden gjorde vår kväll oförglömlig där. Han var extremt hjälpsam och kunnig i sin sak. Hans tips på maten och vinet som passade med maten var fenomenal.

Datum för besöket: januari 2021
Tack zmaj13
Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Vi var ett sällskap om 6 personer som ville äta en bit mat. Klockan var 16.15 och middagsserveringen öppnade vid 16.30 men trots det fick vi inte beställa från middagsmenyn utan blev hänvisade till ”mellanmenyn”. Vid fråga om vi kunde ta en drink tills klockan slog 16.30 och därefter beställa mat fick vi svaret att vi i det fallet måste lämna restaurangen och komma in på nytt?

Är otroligt besviken då jag sett framemot ett besök här.

Datum för besöket: juli 2021
3  Tack Marren123
Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Bra mat, mycket trevlig personal. Bästa läget. Rent och snyggt. Något höga priser, speciellt vinerna. Anmärkningsvärt är att det spelades alldeles för hög musik. Förvisso bra musik från stockholmsartister, men för högt. Det gick inte att föra en normal konversation med övriga på bordet.

Datum för besöket: juli 2021
Tack 360tonye

Resenärer som tittade på Glashuset tittade också på

Besökt Glashuset? Berätta vad du tyckte!