“Äta samt dricka”
Omdöme om Glashuset

Glashuset
Rankad som nr 15 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Beskrivning: Vi skapade en storstadsoas precis där den passade som bäst. Vid Strandvägskajen, bara ett stenkast ifrån Nybroplan. Glashuset är ett modernt brasserie som erbjuder kreativ, spännande och vällagad mat med höga smaker, året om…

Bästa stället för att umgås, man kan äta gott samt dricka gods drinkar. Det är perfekt uteservering nu under sommaren. Mycket fint inne där det är mysig stämning

Tack 199wilmers

Som alltid ett mycket trevligt besök på Strandvägens skönaste oas. Söker ni ett ställe som levererar på alla fronter är Glashusets det rätta för er. Trevligt bemötande, god mat, bra priser och skön stämning. Håller en hög standard och du lär inte bli besviken som gäst där. Ni är grymma!

Tack Noc0c0

Måste bara få vara kritisk! Alltså som morsa vill man inte alltid vara den som lever under en sten, man vill hänga med liksom. Det är klart man vill hänga på trendiga ställen som rekommenderas av coola unga influensers. Notan hamnade på 1200:- för en lättlunch. En karaff specialsangria för 2 personer (400:-, den fick räcka åt oss 3), 2 råbiff, 1 lax-Poké boul. Karaffen och glasen var redan välfyllda med iskuber redan från början. Ett gammalt beprövat knep som håller än. Vi fick inte beställa varma rätter med förklaringen att maten skulle i så fall kallna för fort under självaste serveringsakten då vi hade valt att sitta ute! Väldigt gott men för dyrt! Måltiden avslutades med en korv på 7-Eleven. Inte blev det så fina bilder heller!

Tack mariacV6379HQ

Återigen en leverans som överträffar förväntningarna! Härligt mottagande, fantastiskt service o en sharing plate som smakade fantastiskt. Vinerna som rekommenderades var klockrena! Gillar du avslappnad stil med spets, prova Glashuset!

Tack peterhedlund66
Omdömet skrevs 7 maj 2021

Stockholms BÄSTA personal och BÄSTA ställe för både mat och att bara dricka och ha det bra. Service i världsklass, utsikt i världsklass, världsklass helt enkelt!

Tack 589filippan

Resenärer som tittade på Glashuset tittade också på

Besökt Glashuset? Berätta vad du tyckte!