“Skärgårds restaurang”

Rankad som nr 394 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt, Skandinaviskt, Bar
Bra för: Affärsmöten, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Uteservering, Bokningar

Vi brukar ofta äta på denna restaurang när vi är i Stockholm och inte bor hos våra barn.
Vi blir alltid nöjda med mat och betjäning och njuter av havsutsikten.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 581carstenj

Omdömet skrevs 3 november 2020

Vi besökte restaurangen en söndag i november då vi bodde på hotell i närheten. Vi fick god service och förrätten kom på någon minut vilket även kändes på kvaliten. Inte direkt vällagad och ganska smaklös. Varmrätten var bättre men något salt. Betyget som helhet blir ok men inte super.

Datum för besöket: november 2020
Tack lisaj992
Omdömet skrevs 4 oktober 2020 från mobil enhet

När vi inte bor hos barn eller bor i p Stockholm city och äter hos barnen äter vi i regel middag på J.
En hemtrevlig restaurang I skärgårdsmiljö med riktigt god mat.
Vi känner oss hemma på J och det måste vara det bästa betyg en restaurang kan få.

Datum för besöket: oktober 2020
2  Tack 581carstenj
Omdömet skrevs 20 september 2020

Har varit här flera gånger och kommer att gå dit igen. Nu senast på familjemiddag med två barn under tio och mina 60+ föräldrar. Passar alla. Fräsch och god skaldjursplatå. Fina desserter. Lång vinlista både på glas och flaska. Personalen är omtänksam och närvarande. Fin atmosfär i marin miljö.

Datum för besöket: september 2020
Tack 11andreasd
Omdömet skrevs 16 augusti 2020 från mobil enhet

Har ett fantastiskt läge vid vattnet.
Var här en solig lördagkväll i augusti och fick snabbt ett bord för två av den trevliga hovmästaren.
Jag tog in skagenröran som huvudrätt och mitt sällskap åt hamburgaren. Skagenröran var väldigt god men hade kunnat piffats upp lite mer som huvudrätt med ex. lite mer grönt på tallriken.
Hamburgaren med pommes och majonnäsen fick bra betyg!

Något som vi upplevde mindre bra var servicen från serveringspersonalen.
När vi fick in brödet innan maten så fanns inget salt/peppar på vårt bord. Vilket blir rätt platt när det endast kommer in bröd utan olja eller smör. Detta var heller inget som tillkom senare till vårt bord.
Våran servitris frågade inte hur maten smakade och när vi var klara satt vi kvar ca 20-30 min utan att någon plockade bort disken eller frågade om vi ville kika på dessertmenyn.
Det är många små men ack så viktiga detaljer som känns som att de inte hade koll på. Servicepersonalen kändes inte närvarande för att ge gästen en grym helhetsupplevelse.

Sammanfattningsvis:
Stort plus till maten, läget och hovmästaren.
Betyget dras ner av servicepersonalen.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Mxiaa

Resenärer som tittade på Restaurant J tittade också på

Nacka, Stockholms län

Besökt Restaurant J? Berätta vad du tyckte!