“Classic Italy ”

Rankad som nr 305 av 3 767 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 10 januari 2019 från mobil enhet

Härlig genuin italienare som håller måttet. Här serveras klassiska rätter som du vill ha på en italiensk restaurang. Sällskapet åt Vongole, pasta frutti di Mare, tortellini, pasta salciccia alla mycket nöjda. Avslutade med tiramisu och en grappa som serverades i kupa liggande i värme (se bild) mycket gott ! Söker du en klassiker gå hit! Vi återkommer!

Datum för besöket: december 2018
Tack katjasd

Omdömet skrevs 24 november 2018 från mobil enhet

Servicen hyfsat snabb men maten är utan finess och inte prisvärd. Skvalet av pophits i högtalarna inte så kul och det kändes spartanskt att inte bli erbjuden något bröd eller grissini etc i väntan på maten. Kommer inte att gå hit igen.

Datum för besöket: november 2018
Tack Mangosteenlover
Omdömet skrevs 27 oktober 2018 från mobil enhet

Jag hittade denna restaurang genom TripAdvisor och är så glad för det. Inredningen var väldigt mysig, personalen var uppmärksamma, trevliga. Det var riktigt bra service. Maten var suverän, pastan var hemmagjord och glassen likaså. Min vän och jag tog deras trerättersmeny och blev inte besvikna. Jag kan varmt rekommendera denna restaurang.

Datum för besöket: oktober 2018
Tack SuzAgn
Omdömet skrevs 25 oktober 2018 från mobil enhet

Var på Rudolfino i sommras och åt ”Pasta al Filetto”. Grymt god!
Var här igen i helgen. Längtat efter denna pasta sedan i sommras. Så, det blev den även denna gång. Blev inte besviken. Lika god som i sommras. Skulle gärna gå hit och prova annat. Men, bor man inte i stan är det lätt att ta ett säkert kort. Mina vänner som åt annat var även de mycket nöjda.
Miljön är genuin och mysig.
Mannen som serverade oss var mycket trevlig, tog sig tid och verkade verkligen att gilla sitt jobb!
Det var inte sista gången jag går hit.

Datum för besöket: oktober 2018
Tack matsh209
Omdömet skrevs 30 augusti 2018

Restaurangen ligger mitt i Stockholm, vid riddarhuset. Stället har uteservering, åtminstone sommartid. Personalen var tillmötesgående och trevlig. Maten var utmärkt; speciellt fisksoppan.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack CG453

Resenärer som tittade på Rodolfino tittade också på

Besökt Rodolfino? Berätta vad du tyckte!