“Cadierbaren i ny skrud..”
Omdöme om Cadierbaren

Cadierbaren
Rankad som nr 211 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Norrmalm

2021-04-30
"Cadierbaren"

Undertecknad känner sig sugen på något välsmakande, och styr då med lätta steg i den fina vårsolen mot Cadierbaren..
Här har det hänt saker under den mörka årstiden, Cadierbaren eller kanske rättare att säga Garnd Hôtel, har fått en ansiktslyftning..
Nämligen en helt ny Entré som ligger i tiden, öppen inbjudande och ljus..
Och invigd denna dag till ära..
Väl vid Cadierbarens hovmästarpult tar Hovmästare Patric emot, och berättar om dagens Plat du Jour, som är kyckling.
Som sagt så blir man inte besviken på Cadierbarens Plat du Jour, alltid varierande..

Högaktningsfullt
Mr. Walker

Datum för besöket: april 2021
Tack mrw484

Omdömet skrevs 11 oktober 2020

Testat varenda champagne ställe i stockholm, detta var den störta besvikelsen av dem alla önskar jag kunde ge 0 stjärnor, gå aldrig hit

1  Tack Viktorstx3
Omdömet skrevs 10 oktober 2020 från mobil enhet

Trevligt ställe att avsluta dagens shoppingrunda på. Även om det bara blev cola för min del. Skön stämning och otroligt mycket folk vilket är kul i dagens tider.
Helt klart värt ett besök.

1  Tack A9298GGrichardj
Omdömet skrevs 8 oktober 2020

Vi besökte Cadierbaren för en lugn stund med afternoon tea. Mitt sällskap var där för första gången och reagerade redan när vi kom på ljudnivån som var riktigt hög. Vi bad därför om att få sitta på ett lugnare ställe än vid en pelare precis vid gränsen till baren. Det gick inte, men däremot kunde två pensionärer som kom efteråt sitta i sofforna med utsikt längre från baren, trots att de endast beställde en drink.
Vi bad servitrisen om tips på ett fruktigt te. ”Det är det här vi har” sa hon kort och var inte intresserad av att tipsa om något te ur menyn.

Medan vi åt fick vi halvskrika till varandra eftersom gästerna i baren var högljudda och det samtidigt spelades nattklubbsmusik. Till sist stod vi inte ut längre utan bad att få efterrättskakorna med i en kartong så att vi kunde gå därifrån.

Jag kontaktade Cadierbaren efteråt och förklarade att vårt Afternoon Tea för totalt 1300 kr hade blivit helt förstört på grund av ljudet. Jag fick svar att ”vi ska tänka på ljudnivån framöver”. När jag svarade med att jag tyckte att det var rimligt med någon form av kompensation för ett förstört afternoon tea i kaotisk otrevlig miljö fick jag inget svar alls.

För ett pris på 600 kronor per person bör man kunna få trevlig service och en lugn miljö men för oss blir det inget mer besök på Cadierbaren.

1  Tack M44Sweden
Omdömet skrevs 7 oktober 2020

En meny med något för var och en. Små och stora portioner. Mycket väl tillagat. Överträffade höga förväntningar.

Datum för besöket: september 2020
Tack DrTravelmuch

Resenärer som tittade på Cadierbaren tittade också på

Besökt Cadierbaren? Berätta vad du tyckte!