“Undvik”

Rankad som nr 458 av 3 398 Restauranger i Stockholm
Område: Norrmalm
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs 21 februari 2020

Allt som man förväntar sig vid ett besök på en restaurang som är omnämnd i Michelin går fel. Hovmästaren tittar inte EN endast gång emotoss men är noga med att kryssa av oss i reservationspärmen. Efter trettio minuter får vi beställa, maten bärs fram utan minsta presentation, vinet som beställs öppnas inte vid bordet, efter avsmak visas etikett, kylslaget Bordeaux, tre gånger får vi av olika servis om det smakar bra, sista tuggan sväljs, vips dukas det av. Ånyo om det smakade bra. Tuppen på vår tallrik tveksam, men vad var det för kräm på tallriken? Ett nytt glas Chardonnay hälls upp i samma glas som det första, med ett minimum av centiliters som vi måsta påpeka. Notan kommer in, mitt i ett samtal avbryter servitrisen ” vems är kortet”, mvh, inte avvakta alls för hon hade ju terminalen med sig, praktiskt! Noll personal tackade för besöket eller önskade oss tillbaka , trots att det är först nu som vi vill visa oss besvärliga. PS: sherry före maten bör vara torr, och helst skall det finnas sherry att beställa, fråga köket om de har en skvätt tull sina gästers/Anders

Datum för besöket: februari 2020
2  Tack Anders M

Omdömet skrevs 19 februari 2020

Supergod och spännande mat. Beställde in flera smårätter som vår servitris tipsade om. Trevlig service!

Datum för besöket: juni 2019
Tack filipnorr
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Var här för ca 2 år sedan och tyckte att restaurangen hade stor potential.... nu har det uppnåtts!!!! Så himla bra ! Vi - 7 personer- testade det mesta och vilken härlig middag och vilket trevligt omhändertagande. Vi är supernöjda!! Tack !!!

Datum för besöket: februari 2020
Tack Rolf5114
Omdömet skrevs 21 januari 2020

Rekommenderades denna trevlig restaurang av krogvan bekant och vi blev inte besvikna. Provade både smårätter och stora rätter och allt var till belåtenhet. Spännande kompositioner med trevliga smaker. Trevlig vinlista med bla lite ovanliga Champagner.

Datum för besöket: januari 2020
Tack 349andersd
Omdömet skrevs 19 januari 2020 från mobil enhet

Vi valde smårätter, mycket goda smaker. Trevlig personal. Tyvärr fick vi vänta för lång tid mellan rätterna.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Katarina B

Resenärer som tittade på Allegrine tittade också på

Besökt Allegrine? Berätta vad du tyckte!