Öppet i dag: 12:00 - 17:00

lindalI3038RC
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Intressant

Mycket intressant museum, bara synd att halva museet var stängt för reparationer. Borde minska ... läs mer

Omdömet skrevs 10 december 2019
Malmoemommy
Malmö, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 92 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Stockholm
från 21,87 US$
från 21,70 US$
från 20,68 US$
från 30,31 US$
Omdömet skrevs 19 januari 2020 från mobil enhet

Jag och sonen (snart 4 år) var här en lördag. Lagom mycket folk och mycket trevlig personal! Missade dessvärre den lilla presentationen men sonen roade sig under 1,5 timme med att leka i polisbilen, på motorcykeln och i ”fängelset”. Fanns något fall man kunde lösa men känns mer lämpat för lite äldre barn.
Intressant utställning även för vuxna.
En helt ok och billig sysselsättning en lördag tycker vi!

Datum för upplevelsen: januari 2020
1  Tack lindalI3038RC
Omdömet skrevs 10 december 2019 från mobil enhet

Borde minska priset när man inte får tillgång till hela museet, mer sittplatser efterfrågas även om det var en bra idé att ha låne pallar.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack Malmoemommy
Omdömet skrevs 11 augusti 2019 från mobil enhet

Ett museum som har en barnavdelning och en vuxenavdelning. För vuxna kan övervåningen vara intressant där man kan läsa om historiska brottsutredningar. I barndelen finns en polisbil och en motorcykel som barnen får prova och det är det enda våra barn uppskattade. En polisstudent kommer och berättar om yrket varannan timme. Inte något museum värt en omväg men har ni ett Stockholmskort och är i närheten kan ni absolut göra ett besök.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
1  Tack mikedamike
Omdömet skrevs 30 juli 2019 från mobil enhet

Inte så mycket att se, polisbilar, uniformernas utveckling över tid, kända brott. Stor utvecklingspotential! Mycket kvavt inomhus.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Izabella B
Omdömet skrevs 2 juli 2019 från mobil enhet

För en billig peng gick det att besöka Polismuseet i Stockholm.
Nedervåningen innehöll en hel del historia och bilar/uniformer från förr i tiden samt möjlighet för barnen att sitta i en polisbil och låtsasköra. Ovanvåningen bestod i dels i en utställning om hatbrott, dels en om polisen i medier och hur media påverkar vår syn av polisens arbete samt ett rum med information om gamla brott med en del beslagtagna saker (t ex Anna Lindhs mördares keps och byxor). Där fanns även information om hur det går till vid en brottsplats och vad polisen använder för saker.
Utställningen om hatbrott hade starka berättelser samt att det gick att lyssna på ett av 112-samtalen som ringdes från en lärare på skolan i Trollhättan där unge Anton maskerad gick in och dödade/skadade personer med utländskt påbrå. Samtalet mellan läraren och polisen var mycket starkt. Nedervåningen innehöll även en lekavdelning för lite mindre barn, samt möjlighet att sitta i polisbil och på polismotorcykel. Mina barn på 7 och 5 var nog lite för stora för den avdelningen.
Det var väldigt mycket folk när vi var där och museumet är inte så stor så det blev rätt trångt.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack SannaF20