“Delikat pasta men störande miljö”
Omdöme om L’Avventura

L’Avventura
Rankad som nr 197 av 3 398 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 21 februari 2020 från mobil enhet

Vacker inredning och miljö, men dålig akustik och mycket störande ljudmiljö! Förutom det höga ljudet från samtalande gäster har restaurangen valt att spela stressande musik i bakgrunden.

Tryffelpastan var delikat och portionen lagom stor! Innan maten serverades bjöds vi på gott bröd, bitar av färsk parmesan och grissini. Trevligt och gott!

Tyvärr väldigt snålt tilltaget vin på glas. Ett glas vin ska vara 15 cl, men nu var det gissningsvis max 10 cl. Snopet och högst anmärkningsvärt för en restaurang som i övrigt håller god klass på mat och dryck. Och inget svar från serveringspersonalen när vi kommenterade detta! Detta drar ned helhetsintrycket rejält. I övrigt god service.

1  Tack knordstroem

Omdömet skrevs 12 februari 2020

Vilken trevlig restaurang.
Trevlig och avslappnad personal som får prestera under högtryck. Men det gjorde ett utmärkt jobb tyckte vi alla i sällskapet.
Maten då, Vi åt 5-6 förrätter som vi delade och allt var otroligt gott. Mestadels kallskuret i olika variationer.
Varmrätterna vart pasta en av varje sort som de hade. Otroligt vällagat och gott. Ingen vart besviken.
Och som topping ett par efterrätter som var fantastiska de med.
Fick rekommenderade viner, drinkar och aperitif av servitrisen. Bra jobbat.
Hoppas bara att man kan få bord lite snabbare än den långa väntan som vi fick,
Vill ju gå hit igen snart......

Datum för besöket: november 2019
Tack Livsnjutarenistan
Omdömet skrevs 12 februari 2020 från mobil enhet

Trevligt o läckert ställe o få en god middag med mycket bra service o proffsig personal! Lokalen är magisk man får en unik känsla av Italien. Vi åt lite smårätter plus pasta och havsabborre! Blev ordentligt mätta så fanns tyvärr ingen plats för dessert! Hit går vi gärna tillbaka.

Tack mirmiran
Omdömet skrevs 10 februari 2020

När man tillbringar en lördagkväll på l'Avventura så får man kanske vara beredd på mycket buller och stök. Men tyvärr drar det ned betyget rejält denna kväll eftersom det gör det väldigt svårt att prata med varandra vid bordet.
Mycket stort plus för servitören vi hade vid bordet samt pastan "Spicy Vodka Fusillone" och den grillade havsabborren.
Det som drar ned betyget är ett stort minus för den mycket bullriga miljön och den avslutande tiramisun, som var en av de sämre vi ätit.
Nu har vi varit där och testat, men det blir nog inte fler gånger.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Hilma_2010
Omdömet skrevs 7 februari 2020 från mobil enhet

Väldigt trevlig italienare med otroligt fina miljöer. Vi började med en Aperol Spritz i baren, väl balanserad! Trevligt för lite mingel innan vi med hjälp av hovmästaren in i matsalen & ett socialt runt bord. God service från start som fortsatte kvällen igenom vid bordet. Vi bad servitrisen sätta ihop ett antipasti & blev väldigt nöjda. Vid bordet åts det sedan musslor & även Entrecôte. Alla var nöjda & jag går mer än gärna dit igen.

Minus: Är du känslig för stimmiga miljöer bör du ha det i åtanke om du bokar bord här. Högt i tak & öppna miljöer i kombination med bakgrundsmusik skapar pricken över i:t som kanske inte passar dig.

Tack carolinel465

Resenärer som tittade på L’Avventura tittade också på

Besökt L’Avventura? Berätta vad du tyckte!