Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com156 US$
Hyatt.com156 US$
Orbitz.com156 US$
Travelocity156 US$
Trip.com174 US$
Omdömet skrevs 3 februari 2021

Bra läge centralt i Stockholm nära till allt. Rummet var helt okej med ett mycket fräscht badrum med badkar. Saknade minibar. Däremot läckte det vatten från kranen i badkaret, pluggen i badkaret satt fast och gick ej att få ur utan hjälp av en kniv, två gånger började toaletten pipa pga ej fast monterad spolknapp. Ingen AC i rummet vilket gjorde att de blev dålig luft och väldigt kvavt, sov med öppet fönster. Täcken och kuddar var mycket tunna och ej så mysiga och lyxiga som förväntas hos hotell. Tvn i rummet var dessutom sne. Frukosten var en stor besvikelse, saknade mera varma rätter som äggröra, pannkakor mm. Vid frukosten sågs dessutom ingen personal till och receptionen var inte heller bemannad alla dygnets timmar

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack mini9829
Emelie Nilsson, Gästservice/reception på Story Hotel Riddargatan, svarade på det här omdömetSvarade 6 februari 2021

Bästa mini9829,

Vad roligt att höra att ni var nöjda med det centrala läget och det fräscha badrummet, men jag uppskattar även att ni delar med er av de saker vi hade kunnat göra bättre, då alla synpunkter är viktiga för oss!

Det är jättetråkigt att höra att rummet inte levde upp till era förväntningar och att det fanns flera saker som inte fungerade som de skulle, så ska det absolut inte vara och jag ber om ursäkt för att dessa problem inte upptäcktes innan er ankomst. Hade vi vetat om detta under tiden ni bodde hos oss hade vi självklart hjälpt er att byta till ett nytt rum som fungerar som det ska!

Gällande vår frukost har vi valt att erbjuda en hälsosam frukostbuffé med fokus på fräscha och noggrant utvalda råvaror. Även om vi försöker att nå ut till så många gäster som möjligt med det vi erbjuder, förstår vi samtidigt att det är svårt att tillgodose allas preferenser, men jag hoppas ändå att det som erbjöds var till belåtenhet.

Det är också tråkigt att höra att ni upplevde receptionen som obemannad. Personalen i receptionen finns alltid på plats, dygnet runt, och vi finns alltid tillgängliga vid eventuella frågor som kan uppstå eller om det är något våra gäster behöver. Dock händer det ibland att vi behöver gå ifrån receptionen för att hjälpa våra gäster runt om på hotellet och jag hoppas att ni kände att ni fick den hjälp ni behövde!

Tack igen för att ni delade med er av er feedback. Vi hoppas självklart att ni vill ge oss en ny chans och att vi får nöjet att välkomna er tillbaka snart igen!

Omdömet skrevs 11 december 2020 från mobil enhet

Bokade in oss på en natts staycation i vår egen stad. Fantastisk service vid incheckning/utcheckning. Häftigt inredda rum och en underbar frukost!
Ingen hotellnyckel utan en kod vilket passar oss utmärkt!

Ett stenkast från Stockholms pulsen!
Bara en massa +++++

Datum för vistelsen: december 2020
Tack ninnagabriella
Emelie Nilsson, Gästservice/reception på Story Hotel Riddargatan, svarade på det här omdömetSvarade 11 december 2020

Kära ninnagabriella,

Stort tack för denna fantastiska recension!

Det är superroligt att höra att ni fick en sån fin staycation hos oss från början till slut, som förhoppningsvis inte lämnade något att önska, och speciellt att personalen lyckades leverera det där lilla extra som vi alltid strävar efter.

Det var ett nöje att få välkomna er till oss och vi hoppas att det inte dröjer alltför länge innan vi får chansen att välkomna er tillbaka!

Omdömet skrevs 13 november 2020 från mobil enhet

Väldigt rent och fräscht! Kanonläge på Östermalm . Gångavstånd från centralen . Lite fattig frukost, det fanns inget varm mat. Trevlig personal.kan tänka mej komma tillbaka, klart prisvärt! Nära till det mesta

Datum för vistelsen: november 2020
Tack nettan2019
Emelie Nilsson, Gästservice/reception på Story Hotel Riddargatan, svarade på det här omdömetSvarade 16 november 2020

Kära nettan2019,

Stort tack för din fina feedback! Det glädjer mig verkligen att se att ni hade en bra vistelse hos oss och att så mycket levde upp till era förväntningar. Gällande frukosten har vi valt att fokusera på ett något mindre utbud där vi erbjuder bra och hälsosamma råvaror. Vi arbetar dock ständigt med att hitta nya sätt att färnya oss på och även om vi inte erbjuder varm mat för tillfället är det inte omöjligt att det dyker upp någon gång i framtiden. Jag hoppas dock att det som fanns föll er i smaken!

Vad kul att höra att ni var nöjda med personalen och att ni gärna kan tänka er att komma tillbaka, Vi ser redan fram emot det!

Omdömet skrevs 10 november 2020

Kan inte annat än rekommendera detta hotell, är hur nöjd som helst med vistelsen.
Suiten var superfin, personalen jättetrevlig och miljön hur mysig som helst.
Även restaurangen som låg i anslutning till hotellet var superbra!!

Datum för vistelsen: november 2020
Tack Michaela N
Emelie Nilsson, Gästservice/reception på Story Hotel Riddargatan, svarade på det här omdömetSvarade 10 november 2020

Kära Michaela N,

Låt mig börja med att säga tack för att ni tog er tiden att dela med er av er vistelse, men ett ännu större tack för att ni valde att bo här hos oss!

Det glädjer mig att höra att ni hade en bra vistelse hos oss, att ni uppskattade rummet och vår anslutande restaurang. Superroligt också att höra att ni var nöjd med personalen och jag hoppas verkligen att de lyckades få er att känna er som hemma här hos oss!

Vi ser fram emot att få välkomna er tillbaka snart igen!

Omdömet skrevs 12 september 2020

Vi bodde i ett Just Large King-rum på tredje våningen med utsikt över sidogatan. Det var högljutt dygnet runt - uteservering, festande, byggarbetare och allmänt stök. Incheckningen skulle vara enkel men vi fick ingen info om frukost, service m.m. På rummet fanns det inga extra småsaker som tops eller skoputs. Frukosten kändes fattig och alldaglig. Dessutom var rummet dåligt städad med hår i duschen och på golvet i badrummet. På det hela en trist vistelse.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack Sofie S
Emelie Nilsson, Gästservice/reception på Story Hotel Riddargatan, svarade på det här omdömetSvarade 13 september 2020

Hej Sofie S,

Låt mig börja med att säga tack för att du tog dig tiden att dela med dig av er vistelse hos oss!

Det är väldigt tråkigt att höra att vistelsen inte riktigt levde upp till era förväntningar och att det fanns en del saker som vi kunde ha gjort bättre!

Vi är ett väldigt centralt hotell vilket innebär att det ibland kan vara väldigt svårt att kontrollera hur pass mycket ljud som kommer in utifrån. Jag beklagar verkligen att ni upplevde rummet som högljutt och hade detta framgått under tiden ni bodde hos oss hade vi självklart sett till att ordna med ett tystare rum!

Gällande frukosten så har vi valt att fokusera på en lite mindre frukost med fräscha och ekologiska råvaror i hopp om att ge våra gäster en bra start på dagen. Vi försöker att nå så många gäster som möjligt med vårt utbud, och därför är det tråkigt att höra att den inte riktigt föll er i smaken. Vi jobbar dock ständigt med att hitta nya sätt att förbättra oss på och uppskattar därför att ni delar med er av era synpunkter.

Att rummet ej var städat då ni checkade in är dock helt oacceptabelt och det lever inte upp till det som Story Hotel står för. Jag har pratat med berörd städpersonal för att se vad som gick fel, så att vi kan undvika att det händer fler gånger, men jag ber så mycket om ursäkt för att ni blev drabbade.

Tack igen för er feedback och för att ni valde att bo här hos oss på Story Hotel, vi hoppas att vi får nöjet att välkomna er tillbaka snart igen så att vi verkligen får visa vad vi går för!