Radisson Blu Royal Viking Hotel, Stockholm(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Radisson Blu
  • Pool
Clarion Collection Hotel Wellington(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Clarion Collection Tapto(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Nordic Light Hotel(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Comfort Hotel Xpress Stockholm Central(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Hotel Birger Jarl(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
Clarion Hotel Stockholm(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Berns Hotel(Stockholm)
  • Restaurang
Hotel C Stockholm(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Grand Hotel(Stockholm)
  • Pool
Rabattmeddelande! 13 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 13 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 394 US$/natt.

Omdömet skrevs 7 juni 2018 från mobil enhet

Checkade in på 105, ett rum mot innergården, tight men mysigt.
Fönstret gick inte att stänga och på innergården spelade en DJ.
Trevligt för bargästen men outhärdligt för hotellgästen.

Pratade med receptionen som ringde ägarinnan och hörde hennes nej ochargiment baserade på hennes totala ointresse av min upplevelse genom telefonen så jag checkade ut utan så mycket som ett ”förlåt”
2400:- för 20 minuter på rummet. Inte ens ett ”jag fattar” i blicken på praktikanten bakom datorn.

Öronproppar ingick i rumspriset så då är deras ansvar över.

Då jag föreläser om varumärken och kundupplevelser så fick jag nu ett underbart case att presentera på universitet, högskolor och på internationella kongresser. Vi måste dela med oss av relevanta upplevelser i ambitionen att bli lika bra som vi lovar på hemsidan, i år träffar jag kanske 10.000 personer som är intresserade av Brand Experience och varumärkesupplevelser.
Tack för bra Content och en relevant berättelse.

Ägare och ledare för Story på Riddargatan, skärp upp er, ni är bättre än det ni visar era gäster, att inte ta ansvar när bra gäster checkar ut, att inte ringa upp och förklara, att bara acceptera att en besviken kund betalade och gick.
Det kanske är vanligare än man tror? Man kanske inte hinner kontakta alla som betalar fullt och lämnar hotellet redan 18?

Har bott hos er många gånger, även bokat grupper...
Är grundare av en av landets största byråer & bokare av hotell och lokaler, vi har haft flera event hos er, vi gillar ju er, er miljö och så.
Ändå kände jag mig helt ointressant, oviktig.

2018 är det ett riktigt dåligt betyg.
-Särskilt när rekommenderationer är den finaste valutan som finns, denna gången hade ni inte lust, ni orkade inte.

2019 är ett annat år, lycka till, men snälla bli bättre.

Bodde här: juni 2018, reste i arbetet
1  Tack Janne B
Paula v, Receptionschef på Story Hotel Riddargatan, svarade på det här omdömetSvarade 12 juni 2018

Hej Janne B,

Tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss.

Låt mig börja med att säga att vi tar din feedback på största allvar.

Det rum du bokade är ett av våra musik rum och beskrivningen som finns på vår hemsida där du bokade är följande: Light sleepers beware. This room is a noisy room located just above the bar.
Ear plugs are included!
Denna kväll när du checkade in var vi helt fullbokade och hade inga andra rum att flytta er till vilket vi självfallet hade gjort om vi haft det alternativet. Vi vill att alla våra gäster ska ha en god upplevelse hos oss och som du också berättar i ditt mail att du tidigare haft när du bott hos oss.
Den receptionist som arbetade vid tillfället har arbetat hos oss länge och valde att ringa mig för att se om vi på något sätt kunde lösa situationen. Jag bad honom att vara ärlig och berätta som det var, samt att be om ursäkt över att vi inte kunde lösa situationen. Det är väldigt tråkigt att det blev ett missförstånd i den kommunikationen.
Jag hoppas att du väljer att bo hos oss igen, för som du beskriver har du tidigare alltid gillat vår produkt och vår miljö.
Jag önskar att du hör av dig till mig direkt innan du bokar nästa gång så att jag kan ordna med bokningen. Min e-mail adress: pvr@storyhotels.com

Önskar dig en fin sommar!
Ser fram emot att höra ifrån dig.

Med vänlig hälsning,

Omdömet skrevs 24 maj 2018

Jag bodde i 102. Störande ljud från uteservering på innergård till långt in på natten. Julgranslampor gjorde att man var tvungen att dra för tunga gardiner. När jag väl kunde öppna fönstret sedan folk lämnat innegården fanns det någon slags aggregat utanför som lät högt. Sängen var skön men jag gillade inte överhänget från sängen ovanför över en tredjedel av sängen. Frukosten är bra och jag fick en tandborste. Det var bra. Jag är en mycket tålig person som aldrig klagar. Men det var helt enkelt ingen vidare upplevelse att bo hos er denna gång.

Bodde här: maj 2018, reste i arbetet
Tack karincederblad
Paula v, Receptionschef på Story Hotel Riddargatan, svarade på det här omdömetSvarade 24 maj 2018

Hej karincederblad,

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension.

Vi beklagar att din upplevelse hos oss denna gång inte blev som du förväntat dig. Rummet som du bokade är ett av våra mindre rum, med en övervåningssäng om man önskar bo två på rummet.

Det är trevligt att läsa att du tyckte att sängen var skön och att du tyckte om vår frukost.

Vi ber om ursäkt över att du blev störd av ljus och ljud från innergården och vi kommer att se över det. Tack för dina synpunkter!

Vi önskar dig varmt välkommen tillbaka!

Mvh,

Omdömet skrevs 22 april 2018

Dålig information vid inchekning, vi handlade i baren för över 4000:- innan bartendern såg mitt rums kort och informerade om att det var 10% rabatt om man bodde där...... Rummen var halvrena men sängarna sköna. Dåligt isolerade fönster då vi hade en klubb utanför vårt fönster som spelade väldigt hög musik. Inget hotell jag skulle välja igen, frukosten var inte vad jag förväntade mig då det inte fanns någont vart tex äggröra mm.

Tips för att välja rum: Vet inte riktigt vad detta innebär men rummet var som sagt inte rena och toaletten var sådär. Våra ungdomar fick ett rum med vånings säng och den som skulle ligga i underslafen kunde knappt vända sig då det var väldigt dåligt med utrymme.
Bodde här: april 2018, reste med familjen
Tack 703acg
Omdömet skrevs 20 april 2018 från mobil enhet

Bokade detta hotell då vår mamma fyllde 51 samma dag, vi bokade två olika rum. Jag och min syster bokade ett dubbelrum. Att komma in i rummet var som en käftsmäll.

Det är extremt slitet, ofräscht, litet och dyrt

- Lampan bredvid sängen är trasig
- Duschhållaren är trasig
- Finns inga kanaler på tvn, endast BBC.
- Omöjligt att tvätta ansiktet i handfatet då det är för litet
- Fick dessutom en våningssäng som man inte ens kan ligga och sova i under, så vi fick sova båda i den övre sängen
- Tvn är knappt fastskruvad i väggen och det är så trångt att man slår sig i den

Hade aldrig bokat detta om bilderna gett en rättvis beskrivning av verkligheten.

Dessutom rätt dyrt för absolut INGENTING.

Kommer aldrig mer betala för att bo här igen.

Bodde här: april 2018, reste med familjen
2  Tack aamandagustafsson
Omdömet skrevs 19 april 2018 från mobil enhet

Bokade in mig på ett Super Squeeze rum dvs deras minsta rumskategori. Det fanns ett som hette samma fast music där de varnade för hög musik och att det skulle finnas öronproppar. Det ville jag ju inte ha så bokade vanlig rumskategori. Men, det var väldigt lyhört, man hörde musik och skratt/prat väldigt tydligt vilket var sjukt störigt och då bodde jag ändå på femte våningen.

Fick dessutom ett rum precis bredvid hissen som också lät samt att dörren till trappan också smällde titt som tätt. Det fanns också en roomservice kyl som surrade orimligt högt.

Man får inte nycklar utan en kod som man ska slå in till sitt rum, det kodlåset hördes också väldigt tydligt in till rummet då andra öppnade deras dörrar.
Det låter som att jag är extremt kräsen gällande ljud vilket jag inte alls är då jag bor i centrala Göteborg och är väldigt van vid ljud när man ska sova etc, men det här var en helt annan nivå som inte kändes ok.

Rummet kändes slitet, det behövde definitivt en uppfräschning. Man behövde inte ange sin kod i hissen (fastän att det stod att man skulle göra det) vilket inte kändes bra snarare otryggt då vem som helst kan åka upp i hissen då och gå in på våningarna. Åt i restaurangen på kvällen, det var helt ok men inte mycket mer, även där kändes det lite slitet och trött.

Frukosten var trist och inte långa vägar vad man förväntar sig av en hotellfrukost i den här prisklassen. Receptionspersonalen hälsade knappt och vid utcheckning så angav jag bara mitt rumsnummer och sen sa hon bara hej då, inget mer.

Är väldigt besviken och missnöjd med att jag valde detta hotell som anger sig att vara något annat på hemsidan och kostar alldeles för mycket för det man får.

Det enda positiva var att badrummet var fint samt härliga produkter.

Rekommenderar inte någon det här hotellet.

Bodde här: april 2018
Tack Mickan1
Paula v, Receptionschef på Story Hotel Riddargatan, svarade på det här omdömetSvarade 20 april 2018

Hej Mickan1,

Tack för att du tog dig tid att skriva till oss om din vistelse och vi uppskattar dina synpunkter! Vi vill hela tiden förbättra och utveckla vår verksamhet och då är alla kommentarer viktiga för oss.

Det är tråkigt att läsa att din vistelse inte blev som du tänkt dig och att du blev störd av musik och skratt.

Vi har som mål att servera en hälsosam skandinavisk frukost med fräsha och ekologiska råvaror - vi fokuserar på kvalitet mer än på kvantitet i utbudet. Tanken är att frukosten ska vara en nyttig och energigivande start på dagen.

Det är trevligt att läsa att du tyckte om badrummet och de produkter som vi erbjuder.

Även om du är besviken så hoppas jag att du kommer tillbaka och bor hos oss igen och hör gärna av dig till mig så att jag kan ge dig ett av våra finare rum. (pvr@storyhotels.com)

Med vänlig hälsning,