“Så god mat!”

Pat's Place
Rankad som nr 25 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Område: Södermalm Område
Område: Södermalm Område

Så god mat! Vänlig service och möjlighet att sitta ute vilken känns bra i dessa tider. Kommer tillbaka!

Datum för besöket: maj 2021
Tack josseew

Omdömet skrevs 3 maj 2021 från mobil enhet

En gömd pärla med några få bord.

I helgen hade vi glädjen att smaka av Pat’s måltider och hela drinkmenyn för andra gången och smakerna sitter fortfarande såhär ett år senare.

Keep the good work up!
PS. Ni får uppdatera drink menyn så kommer vi igen ! ❤️

Med Vänliga Hälsningar
Hjalmar Bengtsson Raymond

Datum för besöket: maj 2021
Tack Raymond_swee
Omdömet skrevs 19 april 2021

Maten kändes fräsch jämfört med många andra thaiställen men inte utan lågvattenmärken, tex var Laab kraftigt sockrad vilket den inte ska vara. Isaan-korven var alldeles för torr. Friterad kyckling var barnfavorit men det kan man hitta överallt.

VARNING: Vi var tydliga med att vi hade jordnötsallergiker bland oss men fick likväl två såser med hackade jordnötter. (Take away - bara tur att vi hittade dessa före barnen annars kunde en katastof ha inträffat.)

Datum för besöket: april 2021
Tack turistenistan
Omdömet skrevs 31 mars 2021 från mobil enhet

Jag älskar kött men de vegetariska rätterna sticker ut. Dessutom väldigt tillmötesgående och trevlig personal!

Datum för besöket: mars 2021
Tack fredrik098
Omdömet skrevs 28 mars 2021

Min upplevelse av Pat's place sträcker sig endast till medelmåttigheten. Även om i princip allting på menyn låter väldigt spännande så upplevde inte jag någon wow-känsla på någon av de rätter jag tog in.

"No more nuggets" var goda, jag saknade lite mer salt och aiolin skulle gärna kunna ha lite mer hetta. Själva kycklingen var väldigt saftig och god.
"Donald Duck" smakade sådär, ankan var torr och tråkig vilket vad väldigt synd.

Vi valde även att dela på "Tunnelbana", och då jag är allergisk mot jordnötter noterade jag servitören om detta och även fast det inte var markerat på menyn så kommer rätten in med en sås med krossade jordnötter på.
Tråkigt, och det får mig genast att bli skeptisk inför att de råkat missa att skriva ut allergiinformationen på andra rätter med.

Sista rätten, "Spice Girl" med kyckling tog väldigt lång tid att komma in. Vid en påminnelse till servitören så kom den till slut in, vid den tidpunkten hade övrigt bordssällskap redan ätit upp sin sista rätt för ett bra tag sedan.

I mitt tycke blev jag alltså inte särskilt imponerad av Pat's Place, men de ska fortfarande ha ett stort plus för prisvärd mat. Vem vet, vi kanske kom hit på en dålig dag?

Datum för besöket: mars 2021
3  Tack Vacationer692900

Resenärer som tittade på Pat's Place tittade också på

Besökt Pat's Place? Berätta vad du tyckte!