“Lämnade Besviken och hungrig”
Omdöme om Ichi

Ichi
Rankad som nr 783 av 3 393 Restauranger i Stockholm
Område: Mariatorget
Område: Mariatorget
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Nä, började med att jag var tvunget att bevisa att jag bokat för tre personer och inte bara för två. Hade det på mail.
Sen var maten ok, men för lite. Även om det är fine dining tycker jag man ska bli mätt. Varma salladen var utmärkt. Äggstanningen var inte god.
Överlag för mycket vinäger i alla rätterna och jag älskar vinäger.
Isen ???
Sen var det problem för dom att ta betalt, tre försök. Nja. Det enda som var bra att det inte var hutlöst dyrt. Sorry!
(En grej till, förstår inte poängen att det ska vara så "gömt"/"hemligt" själva stället. Oerhört svårt att se att det låg en restaurang där frpn utsidan)

Tack Azucena K

Omdömet skrevs 6 mars 2018 från mobil enhet

En minnesvärd kväll på denna pärla av restauranger. Dem eleganta och varierande avsmakningsmenyn var fulländad in i minsta detalj.
Ett enda litet minus var palsternacka till avslutande glassen. Den smakade "för mycket" palsternacka.
Servicen är fulländad in i minsta detalj. Personalen hittar till och med MIN kappa bland 25 andra utan att jag fått en nummerbricka

Tack Titti R
Omdömet skrevs 25 februari 2018 från mobil enhet

Kul att gatronomin letar sig in på södermalm. Trevligt personligt bemötande då man klev innanför dörren. Vi tog dryckespaketet vilket var en vinstlott. Maten var fantasirik, vacker och god men det är drycken som ingrediens som jag nu minns bäst. Man känner att stället är nytt då serveringen blev lite snurrig. Många olika personer som inte var helt synkade och dom beskrev maten med innantilläsning.

Tack MrRosenknopp
Omdömet skrevs 9 februari 2018 från mobil enhet

Hajpade Ichi ligger i en anonym lokal på söder, väl inne är den trivsam. Trevlig personal.

Menyn är förutbestämd och priset moderat. Dock får man betala extra för amuser, 100 kr för 4 små delikata tilltugg.

Vinpaketet innehåller såväl öl som sake.

Maten är vacker och god, dock når smakerna inte riktigt sitt maximum. Efter ett par dagar har minnet av maten förbleknat.

Tack gunijak
Omdömet skrevs 22 januari 2018 från mobil enhet

Fin miljö, genomtänkt meny. Gillade snacks-brickan. Utsökta men lite väl sparsmakade (vackra men Små) portioner.
Rödingen och grisen kom inte till sin rätt - ökA!
Dryckespaketet var jättebra!
Servis ok - presentationerna kunde vara mer personliga - upprätta kontakt och checka av mottagandet!

Tack Bo S

Resenärer som tittade på Ichi tittade också på

Besökt Ichi? Berätta vad du tyckte!