Öppet i dag: 10:00 - 17:00
Spara
Boka i förväg
Varför ska jag boka på Tripadvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti
Mer information

Sätt du kan uppleva Stockholm Toy Museum på
från 50,97 US$
Mer information
Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket sevärt museum om man gillar leksakshistoria, eller som när jag var där, den speciella Kalle Anka-utställningen. Skönt att strosa omkring i bergrummet där det var svalt och skönt. I Stockholm var det 34 grader vid tillfället.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack jockegrabben
Kajsa L, Försäljningschef på Stockholm Toy Museum, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2018

Hej Jocke!
Tack för ditt omdöme, och vad roligt att du gillade Kalle Anka-utställningen! Och visst är det härligt med den svala temperaturen här? Vi har i stort sett runt 18 grader här året runt. Jag kan tipsa om att hålla lite koll på vår hemsida eller sociala medier, där vi lägger upp när nästa temporära utställning kommer igång!
Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 27 juli 2018

Den här heta sommardagen passade alldeles utmärkt för ett besök i svala leksaksmuseets bergrum. Å ja, det var ju inte därför vi barn och barnbarn gick hit, utan av nyfikenhet på dess innehåll.
Trots det stora åldersspannet på 6 till 73 år fann var och en av oss roliga och intressanta, för att inte säga, spännande prylar som engagerade oss tillsammans. Även de gamla serietidningarna, som för de yngsta, var obekanta förstås, väckte nyfikna frågor.
De yngsta fick köpa var sin samlingsbok med Kalle Anka.
En sån bra dag!

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Owe B

Hej Owe!
Vad kul att ni alla hade så roligt hos oss. Det är ju precis det vi vill uppnå, att det ska finnas något här för alla, oavsett ålder. Det är också otroligt roligt att höra att ni kunde engagera de yngre besökarna i de gamla klassikerna. Välkomna tillbaka närsomhelst!

Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Två vuxna och ett barn... 350 kronor i entré.
I och för sig så kostar det att uppehålla och att anskaffa men så mycket är det inte att se. Utställningen bjuder inte på mycket interaktivitet.

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack timos1956
Omdömet skrevs 16 december 2017

Det gamla leksaksmuseet (inne i det gamla spårvägsmuseet) går överhuvudtaget inte att jämföra med den här nya, moderna, spännande och smakfulla utställningen. Här visas allt från fantastiska rariteter till mer vardagliga varianter på leksaker från flera tidsepoker. Museets fysiska karaktär inne i berget, i den grottliknande miljön, gör att utställningen känns spännande och mystisk. Både ljussättning och de mekaniska rörliga inslagen gör att man tror att klockan är 12 på natten då leksakerna blir levande.

Åtminstone delar av teamet som arbetat fram utställningen har även arbetat med NK:s julskyltning under flera år. Det känns nästan som att komma in i en sagovärld. Missa inte bollbanan som går genom hela museet. Den sätts igång var tionde minut och bollen som rullar är museets symbol.

Datum för upplevelsen: december 2017
1  Tack Daniel-Kabangala
Omdömet skrevs 15 november 2017 från mobil enhet

Bergrummet har varit på vår lista med saker att göra. Till sist så kom vi iväg och blev trots höga förväntningar mycket positivt överraskade!
Vad var det då som blev så bra?
Lokalen är helt magnifik och man har utnyttjat de spännande vindlande gångarna till max. Det händer saker hela tiden.
Ett överdåd av föremål att beskåda, minnas och samtala om.
Bra möjligheter att parkera kläder och annat. Skåpen låses med hänglås som finns att låna i kassan.
Enda smolket i bägaren var urvalet i caféet som var begränsat. Något mer matigt hade gjort att vi lagt våra pengar där.

Datum för upplevelsen: november 2017
2  Tack Tankman01