“Smakfull middag.”
Omdöme om Kagges

Kagges
Rankad som nr 18 av 3 442 Restauranger i Stockholm
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: Vi servar ambitiös mat som vi vill laga just för dagen, med rätter som kommer i små och mellanstorlek. Vi vill skapa en väldigt avslappnad miljö där alla ska känna sig bekväma och välkomna. Vi har en kort men väldigt härlig vinlista som alltid serveras på karaff.
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Mycket gott, både mat och dryck. Gick på Kaggens val vilket var en fullträff. Trevlig personal och bra stämning .

Tack Sunshine758358

Omdömet skrevs 21 mars 2018

Mycket trevlig och engagerad personal som berättade om restaurangens upplägg med mellanrätter. Blev rekommenderade kockens val som består av fyra rätter. Eftersom jag inte kan äta lök och svamp korrigerade kocken rätterna så att de passade mig. Det är sällan jag har blivit så väl bemött när det gäller detta. Vi blev bjudna på en aptitretare innan maten serverades. Maten var utsökt och med intressanta kombinationer. Vi avslutade med dessert och den var outstanding. Maten var prisvärd. Personalen var trevlig, engagerad och informerade om allt de serverade.Det var en mycket trevlig stämning på restaurangen. Vi gick mätta och belåtna härifrån och kan varmt rekommendera ett besök.
Jag rekommenderar att boka bord, för restaurangen är liten.

Tack gmoller
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Vi blev placerade vid bardisken. Jättekul att se kockarna arbeta. Vi valde deras val med 4 rätter med tillhörande vinpaket. Allt var gott och serverades på udda porslin. Personalen var jättetrevliga. Vi kan verkligen rekommendera den här restaurangen.

Tack Eva C
Omdömet skrevs 18 februari 2018 från mobil enhet

Dax för att fira bröllopsdag och jag letar (i sista stund) efter någon restaurang med bra betyg via Tripadvisor. Hittar Kagges som känns lagom pretentiös, lite annorlunda upplägg och med överväldigande omdömen. Konstaterar därefter att de blivit nominerade till Gulddraken. Vilken fullträff det blir! Från det att vi välkomnas så fort vi stigit in och genom hela matresan. Vi väljer den föreslagna menyn med fyra rätter och avslutar med att dela en efterrätt. Rätterna är sådär lagom stora - en fröjd för gommen och där man aldrig hinner bli uttråkad. Jag blev vid ett födelsedagstillfälle bjuden av några väninnor på förrätt och efterrätt, eftersom "det ändå är det godaste på menyn". Känner att jag återigen fått en sådan smakupplevelse - denna gång med fyra förrätter och med underbar service där det känns som att alla gäster är alla i personalens gäster. Fullt förståeligt att de fick sin utmärkelse av DN - hit går vi igen!

1  Tack Bgta D
Omdömet skrevs 17 december 2017 från mobil enhet

Vi sökte på nätet efter en restaurang i Gamla stan och Kagges, med sin annorlunda meny, lockade oss. Rätterna serveras i små portioner och du kan välja utifrån menyn hur många du vill ha. Du kan också välja kockens förslag på en femrättersmeny för 495 kr. Vi valde två rätter och avslutade med en dessert. Det var helt fantastiskt gott och vi kan varmt rekommendera Kagges.
Tänk på att boka bord för restaurangen är inte stor och därmed också mycket trivsam.

Tack mljustell

Resenärer som tittade på Kagges tittade också på

Besökt Kagges? Berätta vad du tyckte!