“Otrolig skillnad”

Rankad som nr 676 av 3 393 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Område: Östermalm
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Det här är så långt från lunchsushin man kan komma. Inte för att det är bladguld på toppen eller annat krimskrams på tallriken som på en del finasiater. Det är istället stilrent, småskaligt och med omsorg om varje bit. Fantastiska råvaror och så snyggt knivarbete.
Jag måste erkänna att jag föredrar europeiska influenser när det gäller efterrätter men resten är toppen.

Tack M3088GQmarie

Omdömet skrevs 18 februari 2018

Endast 12 platser så räkna med att du får boka i tid. Fantastisk upplevelse att sitta vid kocken och se alla goda smakbitar lagas till. Mycket ovanliga och en del vanliga men med en tvist. Pröva gärna sakepaketet spännande och gott och smakade inte alls som jag tänkt mig utan mycket gott. Härlig smakbomber.

Tack Anncha61
Omdömet skrevs 22 januari 2018 från mobil enhet

En upplevelse för sushiälskare. Restaurangen rymmer bara 12 personer och bjuder på en meny som anpassas efter vad för råvaror som finns tillhands. Varje bit görs iordning och serveras omsorgsfullt med en beskrivning av vad den är gjord på. Därtill dricker man gärna en passande saké.

Tack hhn321
Omdömet skrevs 30 november 2017

Soykaze är en Omakase-restaurant som är en otrolig upplevelse. Dyrare än "vanliga" restauranger, men värt varenda krona. Fantastiska smaker. Fräscht och riktigt, riktigt gott.
Kanske lite svårt att hitta hit, eftersom det ligger på Frejgatan, väldigt nära Valhallavägen som är ett väldigt lugnt område.
Det gäller att boka långt i förväg, men spika ett datum och boka. Det är det verkligen värt.
Det färskaste vi fick var antagligen en hummer som var levande och fick en kniv i sig framför oss. Sedan skapade kocken en färsk hummer åt oss direkt på tallriken.
Han jobbade tidigare på Råkultur, men har nu skapat denna fantastiska restaurang. Jag tror det kostar ca 900 kr per person och det är kocken som bestämmer vad som ska ätas under kvällen. Men det är bara att tacka och ta emot. Smaklökarna får orgasm.

1  Tack coverman123
Omdömet skrevs 19 november 2017

Här bestämmer kocken vad som serveras, du slipper välja. Under kvällen blir det ett 20-tal serveringar, allt tillagat framför dina ögon och serverat med en beskrivning av vad du har på tallriken och hur det kan ätas. Stämningen är lugnt avslappnad och belysningen dämpad. Vore det inte för priset skulle jag gå hit ofta!

Tack Göte M M

Resenärer som tittade på Soyokaze tittade också på

Besökt Soyokaze? Berätta vad du tyckte!