“Supergott”

Rankad som nr 80 av 3 442 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Bokningar
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Helt fantastisk entrecote och smarriga tillbehör. Min fru åt torsk och var minst lika nöjd. Underbar miljö och trevlig personal

Tack Fredrik H

Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

God mat men pastan var lite överkokt för vår smak. Totalt smakade allt gott. Servicen är bra och trevlig lokal. Herrummet kunde vara bättre.

Tack Thomas F
Omdömet skrevs 24 februari 2018

Matbodens mat levde upp till mina förväntningar (som kom från andras recentioner här på tripadvisor), däremot inte vinkunnandet hos servitören. Vi blev dock vänligt bemötta och fick goda viner. Trivsamt och bra, men inte något som var fantastiskt.

Tack kerstinlarss0n
Omdömet skrevs 6 februari 2018

Det som ger Matboden ett hyfsat betyg är personalen. Det finns utifrån mitt perspektiv inget att klaga på när det gäller service och uppmärksamhet. även kunskapen om viner och maträtter är god.
Matboden ger ett opretentiöst och enkelt intryck som inte svävar ut och intrycket och helheten stämmer rätt bra överens.
Vissa rätter är goda och vällagade andra kunde varit mycket bättre.
Buffelmozzarellan är väl kall och hinner inte "smälta" tillräckligt. Tomaterna till är kylskåpskalla vilket tar bort en del av smaken. Sniglarna serveras med ett minimum av smält vitlökssmör.
Grillad entrecote är svår att misslyckas med och här klarar de sig rätt bra.
Likaså torskrygg får godkänt.
Fisk och skaldjursgryta får godkänt men inte mer.
Det är däremot för mig en styggelse att servera Secreto Iberico well done. Detta kött ska serveras högst rosa. (Om någon händelsevis vill ha köttbiten well done ska de övertalas att köpa en annan rätt.)
Det här betyget bygger på ett besök.

Tack Peter O
Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Vi gick dit för att äta. Två i sällskapet på fyra personer ville ha mix grill. Och dom andra två något annat. Men det gick inte utan alla i sällskapet va tvungna att ta mix grill. Mycket märkligt tyckte vi. Men servitören förklarade det med att mix grill är väldigt omständigt att göra så när dom gör den kan dom inte göra någon annan mat. Ifrågasatte det med att om vi hade kommit in som två olika sällskap och velat ha mix grill vid ena bordet hade det funkat fick då till svar absolut. ( konstigt resonemang ) köper att man måste vara minst 2 på en del maträtter men inte hela bordet för att få det man vill ha. Annars bra service trevligt maten inget extra men helt ok.

Tack Camilla K

Resenärer som tittade på Matboden Södermalm tittade också på

Besökt Matboden Södermalm? Berätta vad du tyckte!