Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Spara
Boka i förväg
Varför ska jag boka på Tripadvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti
Mer information

Google
Sätt du kan uppleva Naturhistoriska riksmuseet på
från 69,41 US$
Mer information
Omdömet skrevs 17 oktober 2020 från mobil enhet

Ett favorit museum! Det är väldigt roligt att gå runt här, barn och som vuxen! Dock var valutställningen ej i bruk vilket var tråkigt. Även i Covid-19 tider får man även stå i kö ett tag innan man kommer in det är ett begränsat antal som får komma in.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
1  Tack emmelyf2016
Omdömet skrevs 7 mars 2020 från mobil enhet

Ett absolut måste om man har barn och befinner sig i Stockholm! Ett perfekt utflyktsmål! Mycket bra restaurang i källaren!!!

Datum för upplevelsen: mars 2020
Tack chrille73
Omdömet skrevs 20 februari 2020 från mobil enhet

Museet är sig likt från min barndom, men med en modern touch. Har du aldrig varit här så är det ett måste. Annars så gå gärna en gång till för det finns alltid något som du missade vid det förra besöket.

Datum för upplevelsen: februari 2020
1  Tack 592ingar
Omdömet skrevs 27 januari 2020

Detta museum verkar vara alla barns favoritmuseum. Här finns något för alla, i alla åldrar. Och det finns så mycket att se. Det är alltid mycket folk, så om möjligt skulle jag rekommendera besök en vardag. På loven är det massor av besökare, men på vardagarna är det något lugnare, men ändå många barn med föräldrar och grupper av barn från skolor.
Museet finns på flera våningar så det kan vara besvärligt med barnvagn. Finns hiss, men de är ganska upptagna. Kom också gärna tidigt, då är det ännu lugnt.

Datum för upplevelsen: januari 2020
1  Tack KeMia49
Omdömet skrevs 26 januari 2020 från mobil enhet

Besökte museet söndag mitt på dagen. Vi tittade på utställningen om evolutionen och vårt klimat. Båda mycket välgjorda och informativa. Såg sedan filmen om livet i havet på Cosmonova som var mycket fin och välgjord. Dock mycket störande med flera små barn på föreställningen som hela tiden kommenterade allt som hände i filmen med höga röster. Filmen var från 7 år. Bedrövligt med föräldrar som inte respekterar detta och hänsynslöst mot övriga i publiken som betalat och såg fram emot sitt biobesök. Tyvärr drog detta ner hela betyget på vårt besök. Förslag till ledning - se till att åldersrekommenationen följs.

Datum för upplevelsen: januari 2020
2  Tack Camsa4