“Affärslunch”

Adria Ristorante & Bar
Rankad som nr 109 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan

Kom strax efter öppning och fick en vänlig fråga om vi bokat bord, vilket vi inte hade. Det bör man göra har jag nu lärt mig.
Vi fick plats i baren.
Samtliga maträtter var perfekta. Fantastiskt gott! När vi gick var stället precis så fullt som den inledandefrågan gav sken om.

Datum för besöket: september 2019
Tack lars-rahmn

Åt en väldigt god 4 rätters middag. Raviolin var så god att jag hade kunnat gå ut i köket och äta upp allt. Trevlig service och det berättades vad vi fick att äta /dricka. Frågade om vi var nöjda. Gott vin. Dock var stolarna osköna.

Datum för besöket: september 2019
Tack Liwala1
Omdömet skrevs 1 september 2019

Skaldjursrisotton var perfekt utom att pilgrimsmusslorna gått lite för länge i pannan.Mkt trevlig service och vinerna helt ok trots att vi inte valde de dyraste.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack rietzhelena
Omdömet skrevs 19 augusti 2019 från mobil enhet

Vi ramlade in av en slump en måndag! Vilken tur för oss! Super god ofiltrerad mousserande, följt av god foccacia, grissini och olivolja. Första rätten blev råbiff som var perfekt balanserad. Efter tog vi tryffelpastan och raviolin med salsiccia och tryffel. Båda rätterna var gudomliga! Vi åt ingen ”varmrätt” då vi tyckte det räckte med pastan. Till dessert provade vi både chokladfondant med mint och mango glass som var så krämig, perfekt bakad och perfekt balans. Deras egna tiramisu med espresso på beställning var jättegod med lite mer vuxen smak än ”vanligt”. Till sist provade vi oxå pistage glassen som oxå var hemgjord.. helt gudomlig!! Bästa glassen jag ätit! Bättre än i Italien! Tips kanske att strö lite lite salt på så var den perfekt! Service och intressen för kunden var magnifik! Så service intresserad personal, lyhörda och kunniga! Rekommenderar denna restaurant varmt!!! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Datum för besöket: augusti 2019
Tack rebeccan637
Omdömet skrevs 11 augusti 2019

Hade så höga förhoppningar om detta ställe men blev så himla besviken. Hela mitt sällskap blev besvikna. Maten var smaklös och min pasta var alldeles för okokt (och då gillar jag al dente). När vår servitör frågade om det var gott och jag då berättade blev han arg och började mucka istället för att erbjuda en ny rätt. Det var tydligen mig det var fel på & inte maten. En i mitt sällskap fick en ny risotto pga helt oätligt och då fick hon kommentaren ”nu får någon annan vänta på sin mat” när hon fick den nya rätten. Extremt otrevligt bemötande (det var en relativt ung kille som serverade). Det var en födelsedagsmiddag så stämningen blev ganska nedstämd av detta tyvärr. Kommer aldrig gå tillbaka dit igen.

Datum för besöket: december 2018
4  Tack Tova96

Resenärer som tittade på Adria Ristorante & Bar tittade också på

Besökt Adria Ristorante & Bar? Berätta vad du tyckte!