“Genuint gott”

Adria Ristorante & Bar
Rankad som nr 105 av 3 767 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan

Vi ramlade in av en slump en måndag! Vilken tur för oss! Super god ofiltrerad mousserande, följt av god foccacia, grissini och olivolja. Första rätten blev råbiff som var perfekt balanserad. Efter tog vi tryffelpastan och raviolin med salsiccia och tryffel. Båda rätterna var gudomliga! Vi åt ingen ”varmrätt” då vi tyckte det räckte med pastan. Till dessert provade vi både chokladfondant med mint och mango glass som var så krämig, perfekt bakad och perfekt balans. Deras egna tiramisu med espresso på beställning var jättegod med lite mer vuxen smak än ”vanligt”. Till sist provade vi oxå pistage glassen som oxå var hemgjord.. helt gudomlig!! Bästa glassen jag ätit! Bättre än i Italien! Tips kanske att strö lite lite salt på så var den perfekt! Service och intressen för kunden var magnifik! Så service intresserad personal, lyhörda och kunniga! Rekommenderar denna restaurant varmt!!! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Datum för besöket: augusti 2019
Tack rebeccan637

Omdömet skrevs 11 augusti 2019

Hade så höga förhoppningar om detta ställe men blev så himla besviken. Hela mitt sällskap blev besvikna. Maten var smaklös och min pasta var alldeles för okokt (och då gillar jag al dente). När vår servitör frågade om det var gott och jag då berättade blev han arg och började mucka istället för att erbjuda en ny rätt. Det var tydligen mig det var fel på & inte maten. En i mitt sällskap fick en ny risotto pga helt oätligt och då fick hon kommentaren ”nu får någon annan vänta på sin mat” när hon fick den nya rätten. Extremt otrevligt bemötande (det var en relativt ung kille som serverade). Det var en födelsedagsmiddag så stämningen blev ganska nedstämd av detta tyvärr. Kommer aldrig gå tillbaka dit igen.

Datum för besöket: december 2018
4  Tack Tova96
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Fantastiskt god mat och bra service, semesterns godaste middag!
Raviolin var gudomlig likaså pastan med skaldjur.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack robertaG6949HJ
Omdömet skrevs 13 juli 2019

Efter att ha börjat misströsta om att gå ut och äta middag en lördag i Stockholm var det en fröjd att komma till Adria. Vi möttes av trevlig och lättsam personal och kände oss välkomna. Vi hittade snabbt rätter både för köttätaren och laktovegetarianen som såg bra ut. Vi bad servitrisen om vintips och fick just det. Det vill säga, frågor om vad vi gillar och utifrån det ett initierat samtal och inte som det alltför ofta blir, en uppräkning av vad vi redan läst på menyn - utan ett tydligt förslag. Som dessutom visade sig vara helt rätt. Älskar servicepersonal som vågar ha en åsikt!
När rätterna anlände var de precis så goda som menyn antydde, bra genomgående leverans. Vi hade en härlig kväll hos er och återvänder gärna.

Datum för besöket: juli 2019
Tack michaelsC7361TR
Omdömet skrevs 4 juli 2019

Adria är verkligen en mysig och familjär restaurang. Det känns lite som att komma hem till en vän när man kommer dit. Personalen är jätte bra, snabb service och ger gästen bra rekommendationer uti från dennes preferenser av smak på mat och vin. Menyn är inte jättestor, men rätterna är alla vällagade och smakfulla.
Helt enkelt ett ställe man återvänder till!

Datum för besöket: april 2019
Tack Bobbyrino

Resenärer som tittade på Adria Ristorante & Bar tittade också på

Besökt Adria Ristorante & Bar? Berätta vad du tyckte!