“Mycket bra service”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 4 sidor till!
Lydmar Hotel
Rankad som nummer 1 av 154 hotell i Stockholm
Omdömet skrevs februari 13 2015

Hotellet motsvarar sin placering som nr 1 i Stockholm. Det är personligt med hemtrevlig lyx men större och med fler rum än jag trodde. Plus för den unika designen av varje rum och utrymme, service som bara finns där, maten i restaurangen något av det bästa vi ätit. Tilltalet är personligt och kan möjligen förvåna vissa utländska besökare. Ett dubbelrum kostar från drygt 3000 kr men med tanke på vad man får för det på övriga hotell i Stockholm skulle jag alltid välja detta.

Var där i Februari 2015

Tips för att välja rum: Välj ett rum högt upp, med sjöutsikt mot slottet om möjligt.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2015, reste som ett par
Tack Bobbo5
Anlert, Hotelldirektör på Lydmar Hotel, svarade på det här omdömetSvarade mars 16 2015

Kära Bobbo

Tack för din otroliga recension. Vi jobbar väldigt hårt med att ge varje enskild gäst en personlig service av högsta karaktär. Det glädjer mig att se att vi lyckas.

Mvh

Sebastian Anlert
Hotel Manager

Omdömet skrevs januari 27 2015

Det var ett otroligt trevligt bemötande från alla vi mötte, reception, hovmästare, servis- och barpersonal, frukostpersonal, vi kände oss verkligen välkomna.

Rummen var mycket trevliga, inbjudande och välstädade, restaurangen mysig och hemtrevlig och höll hög klass.

Det är inte ofta (tyvärr) som det funkar i alla led men det gjorde det verkligen här – toppklass! Vi kommer med all säkerhet tillbaka fler gånger.

• Bodde här: Januari 2015, reste som ett par
1  Tack Yvette P
Anlert, Hotelldirektör på Lydmar Hotel, svarade på det här omdömetSvarade februari 9 2015

Hej Yvette

Tack för din otroligt fina recension. Vi jobbar väldigt hårt på alla avdelningar just för att hålla den topklass våra gäster förtjänar.

Mvh

Sebastian Anlert
Hotel Manager

Omdömet skrevs juli 21 2014

Detta hotell var relativt stort men man fick åndå känslan av att det var ett personligt hotell med unika rum. Fick vänta lite innan incheckningen men sedan var det ett mycket trevlig bemötande. En förbättringsåtgärd kunde vara att det serverades något kallt att dricka. Mycket bra rum och hela hotellet var byggt på ett sätt så att den gamla miljön av huset var tillvarataget. Frukosten var mycket bra och jag fick en vän på besök och även han fick äta av frukosten. Tack Lydmar för den goda servicen.

De hade också en mycket bra restaurang med mycket bra mat. Tyvärr var det ett trendigt ställe och hela verandan var fylld av brats. Så det var väldigt svårt att få plats även om vi var hotellgäster. Detta är ett klart minus att hotellet inte har någon restaurang som man kan räkna med att äta på om man är hotell gäst. Trots detta ger vi hotellet bästa betyg.

• Bodde här: Augusti 2013, reste som ett par
2  Tack emwjoft
Omdömet skrevs april 28 2014

Tillbringade helgen på Lydmar Hotell med vänner. Servicen var hög och proffsig. Hela hotellet ger en skön känsla och det är personligt. Det finns gott om platser när man vill sitta ner, umgås och prata och dricka gott. Rum 513 var grymt om du vill ha utsikt över både slott och Nybroviken, rymligt och schyst. Läget är optimalt. Nära till allt. Här kommer jag bo fler gånger - längtar redan tillbaka.

• Bodde här: April 2014, reste med vänner
Tack Elisabet P
Omdömet skrevs april 7 2014

Vi hade en underbar weekend på hotellet. Skön avkoppling för stressade föräldrar som av personalen gjordes till enkel och problemfri helg. Det var superservice och omtanke utöver det vanliga från den vänliga personalen. De tyckte vi var viktiga och ville verkligen att vi skulle ha det bra och trivas.
Frukosten var super bra och fräsch med riktig juice och surdegsbröd. Alla sideorders, från smothies till scrambled eggs ingick och gjordes direkt på vår beställning. Samma med alla typer av italienskt kaffe vi önskade.
Bra läge vid Grand Hotel, mitt emot Slottet och Gamla Stan. Vi gick en kvällspromenad runt Skeppsholmen och tittade på stadens alla ljus.
Rummen är super fina och mysiga, fyllda med intressanta coffe table books, som var roliga och vackra att bläddra i. TV eller internet direkt på tv-skärmen. Eget bibliotek av filmer ingick. Fri WiFi som var lätt och smidig att koppla in.
Norra Europas minsta hotellskylt på hotellet. 20 x 30 cm.

• Bodde här: April 2014, reste som ett par
Tack Mårten R
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Stockholmhotell
Grand Hotel
Hotel Kungsträdgården
Nr 5 av 154 i Stockholm
354 omdömen
Visa priser

Besökt Lydmar Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Lydmar Hotel

Adress: 2 Soedra Blasieholmshamnen | PO Box 161 96, Stockholm 103 24, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Stockholms län > Stockholm > Norrmalm
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Spa Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 1 av Spahotell i Stockholm
Nr 1 av Romantiska hotell i Stockholm
Nr 1 av Affärshotell i Stockholm
Nr 1 av Lyxhotell i Stockholm
Nr 2 av Familjehotell i Stockholm
Prisklass: 2 562 kr - 6 089 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Lydmar Hotel 5*
Antal rum: 46
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia och TripOnline SA så att du tryggt kan boka med Lydmar Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Lydmar Hotel Stockholm

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?