Omdömet skrevs 29 augusti 2020 från mobil enhet

Välkomnande och fräscht lite hippt och trendigt. Snygga praktiska rum med fantastiska sängar och badrum.
Ligger centralt och bra, kan bli lite ljud på helgerna. Läcker restaurang som bör bokas i tid. Lobbybar finns, kanonklass.
Stort plus till "inhopparen" i receptionen när vi checkade in. Mkt proffsigt och med glimten i ögat 28/8. Kul detaljer på rummet, en vatten pistol.. Det ni!!

Tack 524patrickc
Omdömet skrevs 24 augusti 2020

Superbra läge med nära till det mesta! Trevlig och hjälpsam personal. Fräscht och enkelt hotell där allt finns. Rummen var inte så stora men fina och rena. Kommer absolut bo här igen när jag ska till Stockholm.

Tack hanna869
Omdömet skrevs 12 augusti 2020

Mycket prisvärt hotell med ypperligt läge nära centrum och centralstation. Direkt närhet till shopping och övrig kommunikation.
Välstädat, välkomnande personal och modern lobby. Coronaanpassad frukost uppskattas.
Kan varmt rekommenderas, både för vuxna och och barn.

Tack Håkan B
Omdömet skrevs 4 juli 2020 från mobil enhet

För att börja med det positiva. Läget är superbra precis bakom Kulturhuset. Rummen är helt ok med modern inredning och sköna sängar, dock bara en sorts kuddar som var väldigt tjocka. Eftersom varje säng har två kuddar skulle väl ändå en kunna vara tunnare och en tjockare? Nu till problemen. En hotellupplevelse består även av kringservice. Tex gym som stod på hemsidan, varför vi hade tänkt att träna. Väl på plats visar det sig att det var helt stängt pga Corona. Ursäkta, men Corona har väl funnits i flera månader, så ni borde ha hunnit uppdatera hemsidan? Eller så kunde ni haft öppet för bokning av gymmet för en gäst i taget, det hade varit mycket bättre än att stänga det helt. Störst besvikelse var ändå frukosten. Enligt uppgift på hemsidan serveras frukost till kl 11 på helgerna. När vi kom ner kl 10 var det mjuka brödet slut och det fanns inget tevatten. Det kom inget mer bröd, bara tråkigt rostbröd som en kille stekte i en stekpanna. Inte heller kom det något tevatten trots tillsägelse. Det fanns inga ägg, vare sig kokta, stekta eller äggröra. Det fanns ost och skinka till rostmackan om man bad om det. Inget intressant eller tillagat över huvud taget på frukostbordet, det påminde om en enklare vandrarhemsfrukost. Inte heller fanns det dagstidningar att läsa. Kl 10.30 började frukosten plockas bort trots att den skulle vara till kl 11. Om rummet fick betyget 4 så får frukosten betyget 2 så det blir ett snitt på 3. Den dåliga informationen och den usla och torftiga frukosten gör att det är mycket tveksamt om vi kommer att bo här igen.

Datum för vistelsen: juli 2020
3  Tack staffan j
Mimmi Sandhagen, Guest Services / Front Office på Hobo, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2020

Hej HrJonsson,

Tusen tack för att du tog dig tid att ge oss feedback efter din vistelse hos oss på Hobo och jag är hemskt ledsen över att vi inte levde upp till dina förväntningar denna gång.
Självklart ska vi kommunicera ut rätt öppettider samt ge information om att vi hade stängt delar av vår verksamhet och jag ber så innerligt om ursäkt över att vi inte gjorde det.

Sedan ert besök hos oss har vi uppdaterat öppettiderna på hemsidan, vi har tagit action på feedback om vår frukost och gymmet är numer öppet 24/7 som tidigare.

Jag vill gärna få möjlighet att kompensera dig då vi brustit i vår kommunikation och rutiner. Jag skulle uppskatta om du kan kontakta mig på mimmi.sandhagen@hobo.se för att se över hur vi kan göra det på bästa sätt.

Tack igen och ha en fin dag!
Varma hälsningar, Mimmi Sandhagen

Omdömet skrevs 16 mars 2020

Var ett underbart hotell som mötte alla våra förväntningar, trevligt personal som var väl bemötande och hjälpsamma. Fin lobby som man kunde hänga i och umgås med sina vänner. Lite kritik är att musiken/basen kunde vara lite för hög och det kunde vara svårt att höra varandra ibland. Ett annat minus är att frukosten var inte den bästa, ganska litet utbud med...

Datum för vistelsen: mars 2020
Tack Ahmet A
Olivia N, front desk på Hobo, svarade på det här omdömetSvarade 18 mars 2020

Hej Ahmet,

Tusen tack för din fina recension från er vistelse hos oss - det gör oss så glada att läsa att ni har trivts hos oss! Nästa gång ni kommer till oss ska vi se till att ta extra hand om er, ta med alla ni känner!
Bästa hälsningar,
Olivia och hela Hobo collective