“Tolv år i rad har restaurangen blivit omnämnd i Michelin Guide”
Omdöme om Lisa Elmqvist

Lisa Elmqvist
Boka bord
ons 12/8
20:00
Rankad som nr 50 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Område: Östermalm
Beskrivning: I Östermalms saluhall har vi i familjen Elmqvist i fyra generationer erbjudit våra besökare smakupplevelser från havets rikedomar sedan 1926. Vi har även restaurang samt Internethandel med upphämtning i butik eller hemleverans inom delar av Sverige och flera europeiska länder.
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Detta är tveklöst Stockholms bästa fiskrestaurang om man väger in smak, läge och pris. Det är givetvis därför Michelin Guide har med denna restaurang i sin katalog för tolfte gången. Det är mycket imponerande. Du blir aldrig besviken här. Som göteborgare måste jag erkänna att Lisa Elmqvist kan fisk och skaldjur. Jag läste i tidningen att samma kallskänka har jobbat i deras kök i 40 år. Restaurangen ligger fortfarande i en provisorisk byggnad i avvaktan på att själva Östermalmshallen blir färdigrenoverad.Detta spelar liten roll då restaurangen har det bästa av en fransk restaurang vad gäller atmosfär.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Göran H
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 080)

Omdömet skrevs 17 januari 2020

Mycket trevlig personal, bra servis! Mysig och välkomnande miljö.. Maten är super. Bra råvaror som tillagas på bästa sätt och får fram dom rätta smaker!. Som förrätt rekommenderas toast skagen.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack AnnaBabynr1
Omdömet skrevs 8 januari 2020

Klassiker i Stockholms krogvärd. Håller kvaliteten och priserna är trots allt rimliga. Dessutom trevlig betjäning. Den rimmade laxen är en fröjd och toast Skagen helt som den ska.

Datum för besöket: december 2019
Tack LarsMetelius
Omdömet skrevs 13 november 2019

Bra om än något begränsat fiskutbud vid lunch. Lagom stor vinlista med möjlighet att köpa per glas. Mycket trevligt bemötande från hovmästarinnan och servitrisen trots många gäster. Ser fram emot när de flyttar tillbaka in i Östermalmshallen för miljön i det tillfälliga saluhallsbygget är trist.

Datum för besöket: november 2019
Tack bengthe2016
Omdömet skrevs 9 november 2019 från mobil enhet

Just nu finns restaurangen tillfälligt på torget, men det är lika gott där. Vi tog dagens fångst som var torsk med räkor, ägg, smält smör och pepparrot. Utsökt! Till det passande viner. Vi tog båda crème brûlée som var helt fantastisk. Dessutom var servitrisen otroligt bra här. Det kan bara bli högsta betyg!

Datum för besöket: november 2019
Tack fitzbenedict

Resenärer som tittade på Lisa Elmqvist tittade också på

Besökt Lisa Elmqvist? Berätta vad du tyckte!